V Nemčiji, na primer, je od 45 milijonov vozil na cestah 25.000 električnih, v povprečju jih zagori 15.000 na leto, od tega pa le dva ali trije električni. A v odstotkih to pomeni, da bencinski zagorijo dvakrat raje kot električni, so pa ti odstotki res majhni, tako da lahko tako ene kot druge označimo za varne. Le malokrat se zgodi, da bi na primer električno vozilo zagorelo pri trku, bolj je ogenj nevaren med polnjenjem. Kontakti, razrahljani ali oksidirani, nestrokovna izvedba, po domače šušmarjenje z napeljavo so največji dejavniki tveganja, a enako velja tudi za druge električne naprave. Po drugi strani lahko svoje naredijo polnilne postaje, tudi neustrezna polnilna infrastruktura, ki še ni prilagojena bolj množični uporabi in polnjenju vozil. In teh požarov vseeno ni tako malo, samo pri nas sta bila medijsko bolj opazna dva, oba na ljubljanskem LPP, ko sta zagorela avtobus in vlakec urban. Še bolj odmeven je bil nedavni požar v paddocku novega motociklističnega prvenstva motoE. Zaradi požara, ki je nastal čez noč med polnjenjem motociklov, so vsi zgoreli, začetek dirkaške sezone pa so morali prestavitvi. Torej bo v prihodnje ključna za varnost uporaba dobrih polnilnih kablov in kvalitetne napeljave, ki bo preprečila nastanek požarov v garažah med polnjenjem.

Če pa se že zgodi, da ste nekje udeleženi v požar z električnim vozilom, imajo strokovnjaki nekaj napotkov. Kot voznik seveda najprej izklopite vozilo, s tem zmanjšate nevarnost dodatnih neugodnih posledic kar za 99 odstotkov. Nikar pa sami ne posegajte v vozilo, kajti visoka napetost na človeka še nikoli ni dobro delovala. Zanimivo je, da tudi gašenje z vodo ni prav nič nevarno, celo nasprotno, zaželeno je, ker hladi baterijo. Kajti če gori vozilo in jedro požara ni baterija, lahko gasimo popolnoma normalno z vsemi tipi gasilnikov. Če pa gori baterija, gašenje s klasičnimi gasilniki nima smisla. Pri dalj časa trajajočem požaru pa… Da, takrat se je bolje umakniti na varno razdaljo, saj lahko raznese baterijo.

Torej, avtomobil, naj bo električni ali naftni, je samo stvar, ki je nadomestljiva. Človeško življenje pa ni. A dokler ne bo ustrezna infrastruktura opravljala svojega dela med polnjenjem vozil, je dobro biti malce bolj pozoren.