Ste kdaj sanjali, da bi postali predsednik uprave avtomobilskega podjetja? Za Hakana Samuelssona, prvega moža Volva, se zdi, da mu je bila vodstvena funkcija položena v zibelko, saj ga posel zabava. Nič čudnega, ko pa sodi med uspešnejše poslovneže, saj se lahko pohvali, da je preporodil švedsko znamko Volvo, ki bi bila brez njegove vizije najverjetneje obsojena na propad. »Postati predsednik uprave ni bilo nekaj, kar sem načrtoval, a tega, da sem sprejel velik izziv, ne obžalujem. V življenju se ves čas učimo,« je dejal ob inavguraciji. Danes tako prevladuje občutek, da bo prihodnost Volva še bolj svetla, saj se njihovi štirikolesniki prodajajo kot vroče žemljice in so prva alternativa veliki nemški trojici v premijskem segmentu.

Motivacijo vidi kot ključ uspeha

Za 68-letnega poslovneža z diplomo mehaničnega inženirja velja, da ga je veliko v hlačah. Upa si na glas govoriti o stvareh, ki so za mnoge tabu. »Naša vizija je, da do leta 2020 v novem avtomobilu znamke Volvo nihče ne bo izgubil življenja ali se resno poškodoval,« je zgolj ena izmed njegovih izjav, ki je močno odmevala pri vseh, tako ali drugače povezanih z avtomobili. Večina se seveda sprašuje, ali je to sploh mogoče, sam je prepričan, da je. Da ne gre zgolj za provokacijo, dokazuje tudi lanskoletno prestižno priznanje osebnost leta v avtomobilski industriji, nagrada, ki jo vidi kot potrditev dobrega dela vseh pri Volvu. Zadnjih pet let je podjetje ves čas raslo tako po prodaji kot tudi dobičku, že prihodnje leto pa naj bi prvič presegli mejo 800.000 prodanih vozil. Nagrada je podaljšanje pogodbe prvega moža podjetja do leta 2022.

Odkar so mu oktobra 2012 zaupali dirigentsko palico, je podjetje Volvo Cars doživelo korenito transformacijo, lahko pa se pohvalijo s tem, da so tako platforme, pogonski agregati kot varnostne tehnologije plod domačega znanja. Z optimizmom gledajo tudi v prihodnost, saj želijo postati vodilni na področju elektrifikacije, avtonomnih vozil in novih modelov lastništva avtomobila. »Industrija se spreminja in z njo tudi pričakovanja kupcev. Na njihove zahteve moramo ustrezno odgovoriti, a biti pri tem tudi realni. Prihodnosti se veselimo,« pravi Samuelsson, ki je ponosen tudi, da je volvo prav pod njegovim vodenjem prvič postal evropski avto leta; to je lani uspelo športnemu terencu XC40, enemu izmed treh v paleti.

Skrivnost uspeha vidi v motiviranih in usposobljenih sodelavcih, ki verjamejo, da je prihodnost električno obarvana. »Do leta 2025 bo polovico naših prodanih vozil poganjala izključno elektrika, polovico pa bencinski motorji v kombinaciji z električnimi. Po letu 2020 bomo začeli predstavljati električne avtomobile, z željo, da občutno zmanjšamo izpuste škodljivih plinov znotraj celotne flote,« pravijo odgovorni. V ta namen razvijajo tudi podznamko električnih vozil Polestar, a se zavedajo, da bo trajalo še nekaj let, da bo začela prinašati denar. Medtem pa jim denar zagotavlja velik kitajski trg, kjer je prisotnost nujna. »Če te ni tam, ne obstajaš.« Kitajska je tako drugi največji trg Volva, kupna moč prebivalcev pa raste iz leta v leto.

Ponosen na dediščino znamke

»Dizelski motorji postajajo predragi, zato jih opuščamo,« je prepričan. Podobno meni, da v Evropi čez 15 let ne bomo več videli novega avta s klasično gnanim motorjem, v šestih letih pa naj bi bilo posledično na cestah že več kot milijon njihovih električnih vozil. V Evropi se najbolj osredotočajo na nemški trg, saj se vidijo kot alternativo Audiju, BMW in Mercedesu. »Znamka Volvo ima velik potencial. Imeli smo tudi srečo, da smo v minulih letih stvari naredili prav, lahko bi jih tudi narobe. Ponosni smo na svojo dediščino, na kateri gradimo prihodnost, in na švedski dizajn, ki je bil vedno naša prednost,« je prepričan. Dodaja, da mora znamka postati številka ena, ko je govor o varnosti in prijaznosti do okolja. »Ne želijo si vsi samo močnih motorjev.«

Avtomobili so bili od nekdaj njegova ljubezen, prvega, in sicer črnega volkswagna beetla letnik 1958, si je za 500 švedskih kron kupil, ko je dopolnil 18 let. »Bil sem še svež voznik. V tistih časih je bil avto nekaj resnično privlačnega in je omogočal, da si se premikal na drugačen način. Izkušnja s hroščem je bila pozitivna, pa čeprav je bilo ogrevanje slabo, pozimi sem moral vetrobransko steklo čistiti z roko,« zaupa svojo izkušnjo. Danes ga bolj kot klasični navdušujejo športni avtomobili, za V60 polestar pa pravi, da gre za enega najbolj razburljivih štirikolesnikov, ki jih je vozil v zadnjih letih. »Ima izjemne zmogljivosti, navdušujoč zvok. Ta volvo je res nekaj posebnega.« Danes ima to srečo, da lahko v testiranju avtomobilov uživa. Težko si namreč predstavljamo, da je imel podobne občutke ob testiranju tovornjakov znamk Scania in MAN, kjer je preživel vrsto let svojega poslovnega življenja.