Če pustimo vnemar razvpito maketo, kjer je sicer znesek škode glede na tajkunske kraje neznaten in ki je bila le dobro izvedena promocija SMC-jevih ministrov, gre drugi tir vendarle naprej. Glede na TEŠ 6 bo stal veliko manj, bo pa to po drugi svetovni vojni šele druga železniška proga, zgrajena na novo; prvi je bil 7-kilometrski podaljšek železnice Kreplje–Sežana, ki je bohinjsko progo povezal z južno železnico. Če odmislimo še nekaj kilometrov novih tovornih tirov, je slovenski politiki in gospodarstvu z drugim tirom vsekakor uspel veliki met. Za Luko Koper je to vsekakor strateška naložba, ker se bo obstoječa muzejska proga Divača–Koper po izgradnji drugega tira ukinila; slednje bo velika pridobitev za prebivalce ob progi, saj ne bo več ne tresljajev ne hrupa, če bodo odstranili še železniške tire s te proge, bomo dobili eno najbolj adrenalinskih prog za kolesarje v Evropi.

Veliko govorimo tudi o nizkoogljični družbi; začne se z recikliranimi plastičnimi vrečkami in servietami, ki se že pojavljajo po nakupovalnih centrih. Za Ljubljančane, ki žal nimate brezplačnega mestnega prometa, kot je na Goriškem, je uporaba parkirišč »parkiraj in se pelji« za dve karti na mestni avtobus majhna naložba za boljše okolje. Manj ko bo ogljikovih izpustov v zraku prestolnice, lepša in bolj zelena bo. Promet v centru bi bilo razen za stanovalce in dostavo treba ukiniti, pospeševati urbano vrtnarjenje, čakalnice za avtobuse pa opremiti s sončnimi celicami in polnilci za mobilnike, mestni promet Ljubljane bi morali podaljševati, pa uvajati električne avtobuse ter kombinirani mestni in železniški promet.

Res je, odkar so skoraj samo še papirne vrečke po trgovinah in so tudi dražje od plastičnih, dobro premislimo, da ne kupujemo novih po trgovinah. Od doma gremo s papirno ali trajno vrečko. Prihranjeni centi se nam poznajo, okolje bo s plastiko manj obremenjeno, manj pa bo tudi ogljičnih izpustov. Če je za to kaj zaslužna Šarčeva vladna ekipa, me ne čudi, da je na vrhu priljubljenosti raznih javnomnenjskih lestvic.

Tomaž Švagelj, Štanjel