Festival dokumentarnega filma (FDF) bo v tekmovalnem programu na ogled ponudil pet filmov, ki se bodo potegovali za nagrado Amnesty International Slovenija za najboljši film na temo človekovih pravic. Kar trije bodo govorili o položaju žensk v različnih družbah. Ženski užitki švicarske režiserke Barbare Miller denimo govori o petih ženskah z različnih koncev sveta, ki kažejo na hipokritsko podobo sveta v odnosu do žensk in njihovih teles. Ženske izpovedo veliko šokantnih zgodb, recimo o zaprti skupnosti afriških žena na ameriškem jugu, o nemški nuni, ki je bila spolno zlorabljena v Vatikanu, pa tudi japonski vizualni umetnici, ki se znajde pred sodiščem, ker svojo vagino natisne v 3-D obliki in jo predstavi kot umetniško instalacijo. Džamilina ljubezen francoske režiserke Aminatou Echard govori zgodbe kirgiških žensk in deklet, sodobna sužnjelastniška zgodba Zasužnjena ženska madžarske režiserke Bernadett Tuza-Ritter pa o zlorabah na Madžarskem.

Junaki in »junaki«

Druga rdeča nit letošnjega FDF so rusko-sovjetske zgodbe, ki jih bomo videli v treh filmih. Programski direktor festivala Simon Popek je izpostavil zadnji dokumentarec nemškega režiserja Wernerja HerzogaSrečanje z Gorbačovom iz leta 2018; režiser je nad Gorbačovom očaran, saj je omogočil mirno končanje hladne vojne. Putinove priče je dokumentarec latvijskega režiserja Vitalija Manskija o ruskem voditelju, ko to še ni bil oziroma je šele prihajal na oblast, dokumentarec pa je nastal iz posnetkov iz jeseni 1999, ko je bil Manskij še uradni dokumentarist nacionalne ruske televizije. Zdaj se sprašuje o svoji odgovornosti pri manipulacijah pri Putinovi javni podobi.

Tretji dokumentarec je Proces ukrajinskega režiserja Sergeja Loznice; ta se je pred tremi leti predstavil v retrospektivi, tokrat pa prihaja z zgodbo o montiranem procesu v Rusiji, ko je Stalin obračunaval z Inženirsko stranko, za katero se je pozneje izkazalo, da sploh ni obstajala.

V sekciji aktualni, družbenokritični je Popek izpostavil osem ur trajajoč kitajski film Mrtve duše režiserja Wanga Binga, v katerem nekdanji politični zaporniki pričajo o tem, kako jih je Maova oblast konec 50. let prejšnjega stoletja pošiljala v provinco Gansu v puščavo Gobi, kitajsko različico gulagov. V tem sklopu bo na ogled tudi film Nori dneviDamiana Nenadića, ki je nastal v hrvaško-slovenski koprodukciji; gre za čustven portret dveh, ki se spopadata z duševnimi težavami.

Zgodbe iz okolice

V sklopu miti, ikone, mediji bodo med drugim prikazali film Duh Bauhausa režiserjev Nielsa Bolbrinkerja in Thomasa Tielscha, ki govori o 100-letnici obstoja znamenite arhitekturne oziroma oblikovalske umetniške šole 20. stoletja. V sklopu intimni in globalni portreti pa bo med drugim film Lep pozdrav iz svobodnih gozdovIana Soroka, ki je koprodukcija Slovenije, ZDA in Hrvaške. Po Popkovih besedah gre za izjemen dokumentarec, ki ni kontaminiran s slovensko politično navlako. Veliko pozornosti bo v tem sklopu požel verjetno tudi hrvaški dokumentarec Viva LudežMarine Banićević in Saše Stanića, kjer gre za posneti pogovor nekdanjih urednikov in kolumnistov Feral Tribune ob desetletnici ukinitve tega političnosatiričnega medija. Za omizjem je tudi Dnevnikov kolumnist Boris Dežulović.