Naložba v najsodobnejšo tovarno za ocvrte izdelke v vrednosti pet milijonov evrov bo končana oktobra letos, proizvodnja krofov pa je stekla že januarja. Zmogljivost nove linije, ki je nadomestila štirinajst let staro polavtomatsko proizvodnjo, je do šest milijonov krofov na mesec in predstavlja za skupino Don Don pomembno pridobitev.

Višja kakovost in večji obseg proizvodnje

»Za novo linijo smo se odločili, ker nam omogoča višjo kakovost izdelka in večji obseg proizvodnje,« pravi Alenka Mozetič Zavrl, direktorica družinskega podjetja Don Don, predlanske gazele osrednjeslovenske regije. »Prvi del investicije je končan, čaka pa nas še širitev skladišča zamrznjenih izdelkov v skladu s standardi kakovosti, ureditev prostorov za pakiranje in nekateri drugi postopki, kot je denimo čokoladiranje, ki je doslej potekalo ročno. To so zahtevni procesi, ki zahtevajo reorganizacijo.« Tudi kupce mora podjetje prepričati v drugačen način prodaje, torej dobavo zamrznjenih izdelkov, ki jih trgovci odtalijo glede na povpraševanje, kar omogoča proizvodnjo brez nihanj in nemoteno oskrbo za vso regijo.

»V Sloveniji ves čas govorimo o dvigu produktivnosti in konkurenčnosti,« nadaljuje direktorica, »pri nas to dosegamo z investicijami in prodajo na skupne trgu celotne regije.« »Zato imamo specializirane obrate za posamezne produktne skupine. Pekovski program smo preselili v Hrvaško, proizvodnja toasta poteka za vso regijo – Slovenijo, Hrvaško, Srbijo, Bosno in Bolgarijo – v Kragujevcu, s krofi pa bo vse trge oskrbovala tovarna v Kranju.« Cilj skupine Don Don je avtomatizacija proizvodnje v vseh obratih; tako tudi v Nišu v Srbiji, kjer raste njegova nova tovarna. Srbija in Črna gora, kjer postavljajo nove obrate, sta obetavna trga, kjer želi skupina prodajati ne le zamrznjene, temveč tudi dnevno sveže pekovske izdelke. Skupina ima skupaj enajst proizvodnih obratov – dva v Sloveniji, enega na Hrvaškem ter osem obratov in dva mlina v Srbiji, v njih pa na leto proizvede 95.810 ton izdelkov.

Priznanje stroke jim veliko pomeni

Lansko poslovanje skupine, ki je imela višjo prodajo kot leto prej, je prizadel požar v Pekarni Grosuplje, zaradi katerega so izgubili milijon evrov prometa. Sanacija objekta še poteka, že januarja pa se je obseg prodaje vrnil na raven pred nesrečo. Podjetju so lahko nekoliko v tolažbo nagrade, ki jih vsako leto prejme za kruh in pekovsko pecivo, saj je Don Don v tem delu v slovenskem vrhu. Priznanja, ki jih podeljuje stroka, jim veliko pomenijo, poudari Mozetič-Zavrlova, tako pa tudi vsako leto preverjajo kakovost in priljubljenost starih in novih izdelkov. Visoka konkurenčnost na področju specialnih vrst kruha bo podjetju tudi v prihodnje omogočila dobre prodajne rezultate in nadaljnji razvoj.