Don Don je izvorno metliška družinska gazela, ki sta jo ob koncu študija leta 1994 ustanovila sestra in brat, Alenka in Aleš Mozetič. Njuna začetna prodaja izdelkov cvrtega peciva se je skozi leta razvila v skupino podjetij Don Don v šestih državah in največjega slovenskega pekovskega proizvajalca svežega kruha in peciva, kruha in peciva za dopeko na prodajnem mestu, sendvičev in danes tudi toasta.

Ustanovitelja uresničujeta vizijo širitve podjetja in rasti v največjo pekarsko skupino na Balkanu. Podjetje Don Don je bilo že leta 2004 prepoznano za gazelo Gorenjske in izbrano za bronasto gazelo, na kar sta lastnika izjemno ponosna, hkrati pa sta vesela, da z ekipo ohranjajo rast, ki je Don Don tudi letos postavil med najboljše.

Nova naložba

Skupina zaposluje 1400 ljudi v Sloveniji, na Hrvaškem, kamor so se razširili leta 2003, v BiH, Srbiji, Črni gori in Bolgariji, kjer poslujejo od leta 2008, ter ima več kot 6000 prodajnih mest. Strategija skupine Don Don, ki je lani ustvarila 86 milijonov evrov prihodkov, temelji na rasti in industrializaciji, v podjetja v regiji pa je do zdaj vložila okoli 50 milijonov evrov. Nedavno so v Kragujevcu odprli sodobno tovarno toasta.

Don Don, ki je oktobra 2015 prevzel Pekarno Grosuplje, danes zaposluje 318 ljudi v Kranju in Grosupljem. Podjetje je lani ustvarilo 34,525 milijona evrov prihodkov, kar je nekaj manj kot 48 odstotkov več kot v letu 2015, ko so jih ustvarili 17,87 milijona evrov. V Sloveniji skoraj ni prodajnega mesta, kjer ne bi mogli kupiti njihovega kruha, peciva, krofov ali sendvičev.

Kadri so velik izziv

V Srbiji je podjetje Don Don navzoče od leta 2008 in je postalo vodilno pekovsko podjetje s kar osmimi proizvodnimi enotami in dvema mlinoma. Sicer pa je širitvene načrte aprila 2014 podprl finski finančni sklad KJK Investment, ki je vložil šest milijonov evrov in postal četrtinski lastnik.

Velik izziv so kadri, predvsem peki. Zaradi večizmenskega in sedemdnevnega delovnika težko dobijo kadre. Priliv mladih je majhen. »V Sloveniji izdelkov ne dostavljamo samo pet dni v letu. Izjemna delovna dinamika in potrebe po veliki fleksibilnosti so najpogosteje vzrok, da ljudje odidejo,« pravi direktorica. Zato veliko delajo za to, da gradijo pripadnost podjetju, izboljšujejo delovne razmere, zaposlene pa iščejo tudi v državah nekdanje Jugoslavije.

Njihov tehnološki izziv je industrializacija trajnih in zamrznjenih izdelkov, ki jim jo omogoča velikost trga. Lokalno bodo ostale proizvodnje svežih izdelkov, trajne pekovske izdelke pa bodo proizvajali v eni industrijski, visokotehnološki tovarni za celoten trg. Prvi primer je tovarna toasta, ki v Kragujevcu proizvaja toast za vso regijo. S tem bodo ponudili trgovskim partnerjem konkurenčne izdelke, ki jih morajo danes uvažati. jpš