Te dni so v Krškem po dveh letih gradnje sprostili promet po novem, skoraj 300 metrov dolgem in 15,3 metra širokem mostu preko Save. Da gre za izjemno pridobitev, ki občutno razbremenjuje mesto, najbolje vedo sami Krčani in tudi vsi, ki se vsak dan vozijo proti Sevnici oziroma Celju. Skozi mesto namreč na dan pelje med 8000 in 10.000 vozil, od tega desetina tovornih.

»Prometni tokovi, ki gredo sedaj skozi Krško, se bodo povsem spremenili in bodo poslej šli mimo mesta. Za nas je to res velika pridobitev, ki bo omogočila tudi nadaljnji razvoj samih mestnih ulic,« pravi župan Krškega Miran Stanko. Kot je že večkrat povedal, se s tem odpirajo možnosti za prometno ureditev znotraj mesta, kajti ceste, ki so zdaj državne, bodo postale mestne ulice in jih bodo lahko urejali po svojih načrtih.

Vsa obvoznica končana jeseni

Most, vključno s krožiščem pri poslovnem centru Megadom na desnem bregu Save, je vreden 5,5 milijona evrov in spada v južni del krške obvoznice, ki naj bi bil po napovedih Damirja Topolka, direktorja Direkcije Republike Slovenije za infrastrukturo, v celoti končan letos jeseni. Potrebna je namreč še gradnja 2,3 kilometra dolgega odseka mimo Žadovinka do krožišča pri nakupovalnem središču, kjer se priključi na glavno cesto, ki vodi proti dolenjski avtocesti, medtem ko naj bi bil 1,2 kilometra dolg odsek obvoznice mimo tovarne Vipap končan že junija. »Prava« otvoritev krške obvoznice naj bi se tako zgodila letos jeseni.

Za gradnjo vsega južnega dela obvoznice, vrednega 14 milijonov, je država pridobila 8,7 milijona evropskih sredstev. Delež krške občine pri gradnji mostu s krožiščem je velik 1,3 milijona evrov, poskrbela pa je za gradnjo pločnikov, kolesarskih stez, javne razsvetljave in druge infrastrukture. Po Topolkovih besedah gre za enega daljših mostov, zgrajenih pri nas v zadnjih letih. Tudi sama gradnja je bila precej zahtevna, saj je bilo treba med drugim upoštevati tudi vodne razmere.

Most v Brežicah odvisen od HE Mokrice

Tudi po besedah ministrice za infrastrukturo Alenke Bratušek naj bi bila krška obvoznica končana še letos. »Za zdaj ne vidim razloga, da bi bilo kakor koli drugače,« je dejala ob odprtju in dodala, da »je denarja za infrastrukturo v tem trenutku dovolj oziroma ga je toliko, da lahko investicije na prometni infrastrukturi nadaljujemo z dinamiko, ki je bila zastavljena v zadnjih dveh letih«.

To je za Posavje pomembno, saj državo čaka še gradnja novega mostu preko Save v Brežicah, ki naj bi bil še daljši od krškega. Kot je bilo rečeno lansko jesen na sestanku direkcije za infrastrukturo in brežiške občine, naj bi gradbeno dovoljenje za novi most čez Savo pri Čatežu, ki je tudi del prihodnje brežiške obvoznice, predvidoma pridobili leta 2020, pogoj za začetek gradnje pa je poglobitev struge reke Save. Ta je vezana na okoljevarstveno soglasje za hidroelektrarno Mokrice, pri čemer se je zapletlo že lani zaradi pritožbe ene od okoljevarstvenih organizacij.