Dnevnikov izbor najboljšega zaposlovalca poteka že 12. leto. Podjetje Intera s sedežem na Ptuju je med sodelujočimi rekorder, beleži kar deset zaporednih sodelovanj in prav toliko uvrstitev med finaliste. Podjetje List iz Ljubljane, ki je z nami devetič, pa se je prav tako devetkrat uvrstilo med sedem finalistov. Obe podjetji se uvrščata v kategorijo malih podjetij do 50 zaposlenih, a delujeta kot velik zgled najboljših kadrovskih in poslovnih praks.

Podjetje Intera smo leta 2014 in lani okronali celo s titulo najboljšega zaposlovalca v Sloveniji v svoji kategoriji. Zaposleni ne ležijo na lovorikah in še naprej posvečajo veliko pozornosti dobremu počutju. Da osebnostno in strokovno rastejo, se redno udeležujejo različnih izobraževanj, konferenc in seminarjev. Če kdo kaj zanimivega zna, nauči še druge, povedo in dodajajo, da ni nujno, da gre le za strogo službene zadeve. Organizirajo predavanja o različnih temah, ki se jih lahko udeleži kdor koli. Predlogov za izboljšave ne merijo samo po takojšnjem ekonomskem učinku, temveč po tem, ali se bodo iz tega kaj naučili. »Uporabljamo orodja, s pomočjo katerih smo lahko najboljši, in pri tem ne varčujemo; prav tako ne pri IT-infrastrukturi,« poudarja Peter Ladič, direktor Intere. »Vsi se ves čas trudimo izboljševati naše delovne procese – in jih, kjer je to smiselno, tudi avtomatizirati – da nam ostaja več časa in energije za strateške premisleke. Seveda uporabljamo naš Intrix CRM, s katerim pomagamo optimizirati poslovne procese in povečevati prodajo tudi drugim podjetjem na poti digitalne preobrazbe,« je o ključnem produktu podjetja povedal Ladič.

Slovenija, glej in se uči!

O pozitivni klimi v podjetju priča tudi podoba Intere. Pisarne so očistili krame, kot so povedali, jih pobarvali v živahne barve in opremili tako, da spominjajo na dnevno sobo. Dodali so mizo za namizni tenis, namizni nogomet in druge družabne igre. Imajo sobo za sproščanje in počitek z veliko košaro sadja in oreščkov. Vsak dan nekoga zadolžijo, da poskrbi za glasbeno podlago. Opremo, ki je ne potrebujejo več, sproti podarijo. In ne nazadnje, negujejo pojem družine. »Da bi lažje usklajevali službene in družinske obveznosti, smo med prvimi v Sloveniji pridobili certifikat družini prijazno podjetje. V pisarnah imamo kotiček z lego kockami in drugimi igračami, saj nas v službi včasih obiščejo naši otroci. Občasno delamo zunaj pisarn, če se tako lažje zberemo in lažje rešimo morebitne težave,« je našteval Ladič in omenil še obisk dedka Mraza in veliko škratovsko novoletno zabavo za otroke ter piknike, na katerih se družijo sodelavci s svojimi družinami.

Izzivi premagani ob pici in pivu

Kot duhovito povedo interovci, na rednih mesečnih sestankih ob vroči pici in mrzlem pivu poslovne, organizacijske in medsebojne izzive premostijo s pristnim prijateljskim odnosom in turnirjem namiznega nogometa. Družijo se tudi zunaj delovnega časa, na primer ob športnih aktivnostih.

Zdravstvena informatika pred 30 leti

Zlata nit je Dnevnikov raziskovalni projekt, ki s promocijo primerov dobrih praks na področju zaposlovanja, podjetniške inovativnosti ter kakovosti delovnih mest nosilce uveljavlja kot zgled in navdih poslovnega in širšega okolja. Ob Interi je takšno podjetje List, ki je zraslo na temeljih nekdanjega podjetja Intertrade IOP in katerega srce je program Hipokrat, ki letos praznuje 30. rojstni dan. »Vse skupaj se je začelo v Jugoslaviji, ko so nas iz UKC Ljubljana zaprosili, da zanje razvijemo strokovni modul za nefrologijo. Kmalu zatem so sledili prvi trije zdravstveni domovi – Cerknica, Idrija in Ribnica, ki so še danes naše zveste stranke,« je pripovedovala Listova direktorica Mirjam Kerpan Izak. Če je bila zdravstvena informatika leta 1989 izstopajoča novost, je danes vsesplošna nuja. »Hipokrat uporablja zdravstveno osebje v vseh segmentih zdravstva, prek 400 zasebnikov različnih specialnosti, deset zdravstvenih domov, tri specializirane bolnišnice in UKC Ljubljana, kjer Hipokrat uporabljajo na sedmih klinikah,« je o poti širitve razlagala direktorica. Zdravstvena informatika ima še ogromen potencial, saj se zadnja leta širi zavedanje, da to ni nepotreben strošek, ampak investicija, ki lahko pripomore k večji kakovosti dela v zdravstvu.

Preboji plod lastnega raziskovanja

V podjetju List prisegajo na inovativnost in napredek. Pravijo, da so želje in potrebe uporabnikov pogosto tiste, ki jih motivirajo, da iščejo nove rešitve. Ideje velikokrat vzklijejo kot posledica praktičnih potreb po optimizaciji dela in po avtomatizaciji ponavljajočih se opravil. »Veseli me,« dodaja direktorica, »da so uresničitve teh idej vedno plod lastnega raziskovanja mojih sodelavcev.«

Motivacija za vsakega posebej

V podjetju je zaposlenih 17 ljudi, začeli so z desetimi. »Danes to zame pomeni 17 različnih motivacijskih vzvodov. Še daleč se ne slepim, da poznam vse, a skupaj iščemo primerna motivacijska orodja za vsakega posameznika,« je o spodbujanju kadrovskih prebojev povedala Kerpan-Izakova, ki poudarja, da se v podjetju ves čas trudi ohranjati dobro vzdušje. »Pozornosti, ki jih namenimo drug drugemu, denimo ob praznovanju rojstnih dni, ob rojstvu otroka, in občasno druženje zunaj službe prinašajo v našo sredino sproščenost in udobje.«

Razmislek zunaj okvirjev

Sogovornica je izbor najboljšega zaposlovalca leta oziroma projekt Zlata nit pohvalila kot projekt s kontinuiteto, ki se vsako leto razvija in vzpodbuja, da razmišljamo zunaj okvirjev. »Povratne informacije Zlate niti so naše ogledalo in naš cilj je, da je slika vsako leto bolj jasna. V neodvisni anketi sodelavci lažje odprto povedo svoje mnenje, rezultati pa so motivacija za napredovanje tam, kjer imamo še rezerve.«