Resnost je lepa čednost, posebno če je pravilno odmerjena in če se jo pokaže v pravem trenutku. Saj ni nič narobe z razigranostjo, drugačnostjo ali celim naborom hudomušnosti, toda vsega dobrega je včasih lahko tudi preveč. Nekaj več umirjenosti namreč včasih povsem zadostuje, pa to še ne pomeni, da ste padli nazaj v čas Marije Terezije. Ne, resnosti mora biti ravno prav in v pravem trenutku, pa bo povsem dosegla svoj namen.

Za avtomobile tudi radi rečemo, da so resni ali neresni, šaljivi ali dolgočasni. No, v tokratnem primeru velja, da sta lahko oba kandidata po eni strani precej razigrana, drugačna, sveža, toda da znata tudi pokazati svoj resni tuzemski obraz. S to razliko, da je BMW-jev kandidat X2 vseeno kanček bolj uporaben. S kakšnim »čejem« seveda, pa vseeno. Mini gradi svoj imidž na prepoznavnosti, veliki meri tradicije, ki so jo s countrymanom povezali tudi s 4,3 metra dolgo karoserijo, ki je nekoliko bolj »karavanska« in s tem precej bolj prostorna ter vsakodnevno uporabna. Na drugi strani je X2, ki se svoje vloge zelo dobro zaveda in jo v družbi bratov serije X tudi zelo dobro igra. Ni tako značilen, tako razigran kot countryman, a je vseeno član BMW-jeve družine, ki ga ne morete zamenjati za nobenega drugega brata. S 4,36 metra dolžine je približno enako dolg kot countryman, a je seveda njegovi terenski naravi primerno oddaljenost od tal nekoliko višja, kar pomeni tudi nekoliko drugačen značaj. Oba sta prostorsko dobro uravnotežena, a je X2 bolj radodaren do svojih potnikov, o čemer govori tudi 470-litrski prtljažnik, čeravno 450 litrov pri miniju ni od muh. Oba seveda več kot zadostujeta, a vseeno je prostornina minijevega glede na mere svojevrstno presenečenje v pozitivnem smislu, pri X2 pa bi lahko pričakovali kakšen liter več.

V notranjosti se zgodba nadaljuje, tukaj je ergonomija v X2 naravnost popolna, kot se za pravega BMW tudi spodobi. Na drugi strani mini seveda ne more iz svoje kože, kar je sicer povsem prav, podrobnosti so tiste, ki naredijo razliko, pa čeprav včasih ne najbolj posrečeno. A kdor se lahko navadi malce drugačnega sedenja za volanom in nenavadnega kokpita, ki spominja na tistega iz potniškega letala, se bo z minijem hitro spoprijateljil. Kot se bo lahko tudi z njegovo tehniko pod motornim pokrovom, saj sta si tukaj tekmeca v določenih prvinah izredno podobna. Mini je s svojim štirikolesnim pogonom in 150 konjiči moči več kot solidno motoriziran, zato ne čudi, da je maksimalna hitrost 205 km/h, pospešek do stotice pa 8,7 sekunde. Še bolj to velja za X2, ki svojo moč črpa prav tako iz dvolitrskega dizla, a zmore 190 konjev moči, ki so ves čas pripravljeni, da jih poženemo v dir (221 km/h, 7,7 s). Zaloga konjičkov se žal pozna pri nakupni ceni, a o tem več nekoliko kasneje. Oba motorja sta odlična sopotnika na cesti, delujeta mirno, uglajeno in živahno, njuna poraba se ves čas giblje med 6 in 7 litri, velik del »krivde« za dober občutek na cesti pa seveda nosi samodejni menjalnik z osmimi prestavami, ki je nameščen v obeh kandidatih. Je prava izbira in zadetek v polno, saj omogoča na eni strani lenobno križarjenje, na drugi pa tudi precej bolj dinamično vožnjo. V tej je mini, čeprav s 40 konjiči manj, presenetljivo odziven. Zakaj ne bi bil, njegova nižja silhueta in s tem bolj »sploščeno« razmerje dimenzij ga naredita za pravega mojstra ceste. Na drugi strani X2 predstavlja novo smer v razvoju križancev, saj s svojo velikostjo postane zelo okreten v mestu, a se v vozni dinamiki seveda ne more kosati z minijem. Ker se tudi noče, njegova naloga je pač drugačna.

Žal se vse te pozitivne lastnosti poznajo pri ceni. Resda je X2 precej bolj uporaben avtomobil, a je njegova cena 51.500 evrov kljub opremsko popolnemu paketu M Sport zasoljena. V tej prvini se zdi mini poceni, a dejansko z 32.300 evri vendarle ni. Čeprav je razlika skorajda 20 tisočakov, je dolgoročno X2 vseeno tisti avto, na katerega velja staviti. Mini countryman ostaja zanimiva alternativa. Za oba pa velja, da sta zelo talentirana in ponujata najsodobnejšo tehniko, popolno opremo ter najvišjo stopnjo varnosti (maksimalnih pet zvezdic na EuroNCAP). To pa danes v svetu avtomobilizma ni poceni.