Pred 65 leti se je »rodil« prvi Seatov avtomobil, model 1400. Z njim se je začel pohod španske znamke, ki je vrhunec dosegla v nekih drugih časih in v povezavi z neko drugo znamko. V osnovi je bil le kopija takratnega fiata 1400, ta pa je nastal kot neke vrste italijanski odgovor na severnoameriško modo avtomobilov. Zato je imel zaokroženo obliko zadka, ki so ga podaljševale stožčaste zadnje luči, na trg pa je prinesel tudi ukrivljeno enodelno sprednjo šipo in sistem za ogrevanje.

Tekoči trak zapustilo 98.978 vozil

Zaobljena limuzina je imela vzdolžno nameščen motor z uplinjačem, menjalnik s štirimi prestavami in zadnji pogon, predstavljala pa je začetek Seatove zgodbe o uspehu, saj so z njim zagnali proizvodnjo v takrat novi tovarni v Barceloni. Sicer so Seat ustanovili nekaj let prej, potem pa porabili dobri dve leti za postavitev tovarne in montirne linije ter šolanje delavcev pri Fiatu. Avtomobil so izdelovali med letoma 1953 in 1964, tovarna je sprva zaposlovala 925 delavcev, zmogljivost pa je bila vsega pet avtomobilov na dan. Številka je po svoje presenetljiva, saj so dejansko v Barceloni samo sestavljali vozilo in je v delih prišlo v celoti iz Italije. Prvi njihov avtomobil je imel registrsko tablico B-87-223. V vsega dveh mesecih pa so zagnali tudi proizvodnjo lastnih sestavnih delov in od leta 1954 je bil delež španskih sestavnih delov v vozilu kar 93 odstotkov, saj so želeli na noge postaviti do takrat zelo skromno verigo tovarn dobaviteljev, kajti po drugi svetovni vojni in zaradi Francovega režima se je sodelovanje s to državo precej ohladilo. A vztrajnost se jim je poplačala, do leta 1956 so proizvodnjo povečali na 10.000 avtomobilov na leto, v povprečju 42 na dan. V vseh letih izdelave je v tovarni v Barceloni tekoče trakove zapustilo natanko 98.978 vozil.

Korak naprej pri izbiri barv

Prvi seat 1400 je poganjal 1,4-litrski Fiatov motor s štirimi valji s 44 konji, največja hitrost je znašala 120 km/h. Ta je bil naprodaj do leta 1955, ko so pripravili prenovljeni model 1400A. Najbolj omembe vredna sprememba je bil nekoliko močnejši motor s 50 konji in končno hitrostjo 125 km/h. Seat 1400B je naslednji korak v razvoju modela in je prišel na trg leta 1957; ohranil je sicer osnovno šasijo, a je imel povsem spremenjen sprednji del, korak naprej so naredili pri izbiri barv, saj je bila karoserija zdaj na voljo v dvobarvni shemi. Poleg tega so mu dodali še karavansko različico in dostavnik. S črko C so označevali naslednjo generacijo, ki je bila tehnično in oblikovno napoved naslednika, modela seat 1500, predstavili so jo leta 1960, karoserijo zanj pa je zasnoval Pininfarina in je prihajala od fiata 1800. Torej so nekaj let ponujali oba modela, B in C vzporedno, imela sta enak motor, a je bil novejši model daljši in nekoliko težji. A tukaj se je seat 1400 že razlikoval od fiata, saj so ohranili stari že omenjeni motor. Odločitev je bila finančne narave, saj je bil Fiatov šestvaljnik za povprečnega Španca predrag. Seatova naloga v tem času pa je bila tudi motorizirati Španijo, zato je bila ta odločitev logična. S časom so modelu 1400C dodali še petvratni karavan, na dizelsko različico pa je model 1400 čakal zaman. Prvi seat 1400 je imel 48-litrsko posodo za gorivo, v povprečju je porabil 10,5 litra bencina na 100 kilometrov, stal pa je 117.00 španskih pezet, kar bi danes znašalo okoli 700 evrov.

»Spomnim se, da je bil model 1400 za tiste čase pri nas prava senzacija. Čutili smo, da smo se postavili ob bok avtomobilsko bolj razvitim državam, in nikogar ni motilo, da je šlo v osnovi za Fiatov avto. Imel je Seatov logotip na nosu in to je bilo za nas takrat dovolj,« se spominja eden od prebivalcev Barcelone, čigar družina je bila in je še tako ali drugače povezana z znamko Seat, ki je bila svojčas tudi dejansko edina na voljo kupcem. »A sčasoma je postajalo jasno, da samo kopiranje ne bo dovolj, licenčna proizvodnja je postajala za vedno zahtevnejše kupce premalo. Zato so kupci kljub vsemu patriotizmu iskali nekaj, kar ni bilo Seatovo. A to je bilo veliko dražje kot Seatova vozila. Ko pa je znamka prišla pod novo upravo in se povezala z drugimi proizvajalci, je naredila velik korak naprej,« dodaja sogovornik, ki pa vseeno ne more mimo nostalgičnih spominov. Spominja se svojih prvih voženj ravno v seatu 1400 in je ponosen, da je njegova družina pomagala na noge postaviti to znamko. »1400 je bil za tiste čase velik in skoraj prestižen avtomobil. Še danes se ga ne morem nagledati, pa čeprav imamo na cestah ogromno najsodobnejših Seatovih avtomobilov. Kajti bil je prvi, naš, španski.«