Da bi to ponazorili, so se pri organizaciji EuroNCAP, ki že dobrih 20 let testira avtomobile, odločili, da pod drobnogled vzamejo enega, ki se še vedno prodaja. Odločili so se za Fiatovo pando. Najbolj zanimivo je, da je panda leta 2011 na trčenjih dobila solidne štiri zvezdice, najnovejši test pa je samo potrdil, da so se varnostne zahteve v sedmih letih občutno zvišale, razvojniki pande pa jim niso sledili. Posledica? Nič zvezdic (prav ste prebrali!) na testnih trčenjih. Italijani so pač zaspali, kar je še posebno nevarno glede na to, da je panda drugi najbolje prodajani majhen avtomobil v svojem razredu v Evropi.

V preteklosti je bilo dobiti maksimalnih pet zvezdic na testnih trčenjih vsaj na videz otročje lahko, a zahteve postajajo vse strožje, saj je ocenjevanje postalo kompleksnejše, končna ocena pa je seštevek ocenjevanja štirih sklopov – zaščita potnikov, otrok in pešcev ter asistenčni sistemi. Evropska komisija tudi zato predlaga, da bo z letom 2021 del vsakega novega štirikolesnika 11 dodatnih varnostnih sistemov in strukturnih izboljšav, kar je po svoje logično nadaljevanje prakse, ki se je začela, ko je najprej obvezen postal protiblokirni zavorni sistem (ABS), kasneje pa še elektronski sistem za nadzor stabilnosti (ESP) in merilnik tlaka v pnevmatikah. Med serijskimi novostmi se tako omenjajo tudi sistem za napredno samodejno zaviranje v sili, vzvratna kamera, opozorilo ob nenamerni menjavi voznega pasu in prepoznavanje utrujenosti voznika. Vse skupaj z željo, da bodo sodobni avtomobili še varnejši.

Biti dober na testu EuroNCAP je danes izredno pomembno, saj so ljudje ob nakupu ozaveščeni do te mere, da jim seveda ob vseh udobnostnih dodatkih ni vseeno za lastno varnost in varnost sopotnikov. Prav omenjena organizacija je močno pripomogla k temu, da se avtomobilska industrija zaveda pomena, da se ljudje vozijo v varnih vozilih in ne v »pločevinki«, ki se zmečka ob trku. Zanimivo, da so proizvajalci tovrstne teste sprva pospremili z nelagodjem, tudi jezo, saj so nujne spremembe zahtevale dodatna vlaganja, a jih danes statistika hrabri, da vložene milijarde niso bile zaman. Po nekaterih ocenah je namreč od leta 1997 umrlo 78.000 ljudi manj, kot bi jih sicer.

Varnost seveda nekaj stane, zato je vsaka generacija avtomobila nekaj dražja od predhodne. A če kot posamezniki gledamo na ceno avtomobilov, bi morali kot družba upoštevati posledice prometnih nesreč. Varnejši so avti, boljša je prometna varnost, manjši so stroški posledic prometnih nesreč. Za vse, ki so tako ali drugače del avtomobilske industrije, zato »brca v rit« ni boleča.