Izkušnje kažejo, da kdor enkrat izkusi vožnjo s samodejnim menjalnikom, se težko loči od njega. Ročni menjalnik je po zasnovi enostavnejši, s čimer je tudi vzdrževanje enostavnejše in cenejše. Današnji samodejni menjalniki zahtevajo primerno strokovno vzdrževanje, ki pa zagotavlja brezhibno, učinkovito in dolgo delovanje, hkrati pa njegova enostavna uporaba odtehta začetni višji strošek.

Pri sami vožnji je osnovna razlika, da ima voznik obe roki vedno na volanu, kar je za varno upravljanje avtomobila bistvenega pomena, saj ima možnost učinkoviteje in odločneje posredovati tudi v nevarnih situacijah. Vožnja z ročnim menjalnikom je precej bolj zahtevna, saj se mora voznik stalno odločati, kdaj je primeren trenutek za izbiro ustrezne prestave, kar pa za marsikoga ni lahka in enostavna odločitev. Pri samodejnih menjalnikih te odločitve sprejema in uravnava ustrezen program, vožnja je na splošno bolj sproščujoča in manj utrujajoča, sedenje je lahko v najbolj optimalnem naravnem položaju, saj leva noga stalno počiva, desna pa še vedno upravlja pedal plina in zavore. Uporaba ročnega menjalnika je v kritičnih situacijah neprimerno bolj zahtevna, saj terja natančnost, svoje delo morata opraviti leva noga in desna roka, na volanu za potrebe reševanja ostaja le ena roka, vse skupaj pa je pogojeno s sekundami, ki jih ima voznik na voljo.