Podjetje Disney, največji svetovni neodvisni medijski konglomerat, je frazo »hakuna matata«, ki izhaja iz svahilija, zaščitil kot lastno blagovno znamko. Peticijo, ki temu nasprotuje in podjetje obtožuje kolonializma ter kraje, je do sedaj podpisalo že več kot 50 tisoč ljudi. Z njo želijo doseči, da podjetje še pred poletnim izidom prenovljenega Levjega kralja, opusti uporabo izraza za blagovno znamko.

Fraza v prevodu pomeni »ni problema«, govorijo pa jo v vzhodnem delu Afrike in je državni jezik Kenije, Tanzanije, Ugande in DR Kongo. Disney je njeno uporabo na oblačilih in obutvi zaščitil že leta 2003. »Podjetje ne bi smelo imeti dovoljenja, da za blagovno znamko uporablja nekaj, česar niso izumili sami,« je povedal pobudnik peticije Shelton Mpala, ki jih je obtožil prisvojitve.

Njogu: Odločitev je neetična

Prav tako uporabi izraza v blagovni znamki nasprotuje profesor Kimani Njogu, vodja kreativne delovne skupine za pospešitev kulturnih in jezikovnih pravic v Keniji, ki je odločitev, da je uporaba dovoljena, označil za neetično. »Velika podjetja iz severa izkoriščajo kulturne izraze, življenjski slog ter kulturne dobrine Afrike. Hakuna matata je več kot le besedna zveza. Gre za način življenja, ki predstavlja zabavo, srečo in prosti čas,« je dodal Njogu. Meni, da bi se morale države, ki skušajo tovrstne izraze izkoristiti v svoj prid, vprašati, ali je etično, da si skušajo prilastiti izdelke, ki prihajajo iz Afrike, brez dovoljenja tistih, ki so jih ustvarili.

Za blagovno znamko želel uporabiti izraz »Dia de los Muertos«

Disney je v preteklosti že opustil poskus zaščite tradicionalnega mehiškega dneva mrtvih kot blagovne znamke, saj se je preko družbenih omrežij zgrnilo veliko nasprotovanj. Njihov filmski studio Pixar je za blagovno znamko želel uporabiti izraz »Dia de los Muertos«. Kasneje so spremenili naslov in niso več stremeli k zaščiti izraza.

Tokrat se na očitke in nasprotovanja še niso odzvali.