Ni jih malo, ki trdijo, da ima sanjsko službo. Spet drugi, da gre za neverjeten izziv. Pravzaprav imajo prav oboji. Biti namreč odgovoren za razvoj kultnega športnega avtomobila, ki sliši na ime porsche 911, je privilegij in odgovornost hkrati. Tega se dobro zaveda August Achleitner, ki je bil zadolžen za razvoj zadnjih treh porschejev 911, s kodnimi imeni 997, 991 in 992. Slednji je zanj nekaj posebnega. Ne zgolj zato, ker je najlepši, najzmogljivejši in tehnološko najpopolnejši doslej, temveč ker je njegov zadnji. Triinšestdesetletni Avstrijec namreč odhaja v zasluženi pokoj, ko bo imel več časa za družino in hobije, med katerimi so vožnja motocikla, gorsko kolesarjenje in smučanje.

Odkar je 911 leta 1963 zapeljal na cesto, je postal ikona in predstavlja jedro nemške športne znamke. Tudi po zaslugi Achleitnerja, ki je dobro vedel, da pri razvoju novih generacij nikoli ne sme biti vodilo revolucija. »Za razvoj 911 je naredil več kot vsi pred njim. Razumel je, da mora avto sicer slediti razvoju v skladu z najnovejšimi tehnologijami, hkrati pa ohraniti svoj značaj,« mu je polaskal prvi mož Porscheja Oliver Blume.

Avto mora prinašati dobiček

Možakar je zvest znamki že vse od leta 1983, ko se je učil za mehaničnega inženirja (tedaj se je tudi prvič zapeljal z 911), nato pa je vodil razvoj tehničnih produktov in konceptnih vozil, vse dokler mu leta 2001 niso zaupali razvoja modela 911. »Sijaj tega športnega avta me je od nekdaj fasciniral. Razvijati vsako izmed treh generacij je bil zame vsakič znova velik izziv. Konec koncev je 911 sveti gral med športnimi avtomobili,« pojasnjuje Achleitner, ki ga je v svet avtomobilizma vpeljal oče, nekdanji vodja razvoja konceptov pri BMW. Njegovo delo je zahtevno tudi zato, ker ga nekaj let opravljaš na skrivaj, ob predstavitvi pa nato pričakuješ, da bodo povratne informacije, najprej predstavnikov sedme sile, pozitivne. Pritisk je zato izjemno velik, saj napake niso dovoljene, če nastanejo, pa znamko stanejo ogromno.

»Mislim, da nihče ni predvidel, da bo porsche 911 doživel takšen uspeh. Na začetku so bila za razvoj na voljo omejena sredstva, nato pa je postalo jasno, da potencialni kupci naravnost obožujejo ta avto. Seveda smo tudi danes pri razvoju omejeni s finančnimi sredstvi. Prizadevamo si za to, da vsak vložen evro obrnemo kar najbolje. Razmerje med stroški in koristmi mora biti izjemno. Dostikrat se zgodi, da imamo na voljo tehnične rešitve, ki jih želimo na vsak način vpeljati, a zavedati se moramo tudi, da je z avtom treba nekaj zaslužiti. Ko zapelje na cesto, mora biti dobičkonosen.« Velika težava za vsak športni avto so seveda stroge okoljevarstvene omejitve glede povprečne porabe in škodljivih izpustov, ki proizvajalcu prinašajo dodatne stroške. Je pa delo razvojnika, kot je Achleitner, podobno gledanju v prihodnost, ko mora razmišljati strateško. Ve, kdaj bo avto zapeljal na trg in kaj vse je treba narediti, da bo atraktiven in bo strankam resnično ponudil nekaj novega.

911 bo vedno imel volan

Med novostmi se seveda vse bolj na glas omenja hibride in električno gnane štirikolesnike, vse glasneje tudi v povezavi s športnimi avtomobili. Toda… »Trenutno ne bi bilo smiselno, da bi ponudili električno gnanega porscheja 911 ali hibridno različico. Toda avtomobilski svet se hitro spreminja, če si ga bodo stranke zaželele, ga bomo ponudili,« je dejal pred leti. Danes se že ve: hibridnega porscheja 911 napovedujejo za leto 2023. »Veste, v tej prvini ni pomembno, da smo najhitrejši,« še pojasnjuje. Seveda Porsche že premore hibridno različico v panameri, nekaj posebnega pa je bil tudi konceptni električni avto mission E. »Ko sem ga vozil, sem spremenil svoje razmišljanje o električnih avtomobilih. Danes nisem naiven in vem, da bodo del prihodnosti, tudi pri Porscheju.«

Izboljšati porscheja 911 je seveda vedno zahtevna naloga. Znana je anekdota, ko so na enem seminarju znanega nemškega inženirja iz Porscheju konkurenčnega podjetja vprašali, kako bi spremenil model 911, pa je samo skomignil z rameni in dejal, da se mu ne sanja. Na istem seminarju je bil tudi Achleitner in ob identičnem vprašanju so se mu samo zasvetile oči. Tudi zato bo imel njegov naslednik Frank-Steffen Walliser zahtevno delo, da bo porsche 911 čez dve desetletji še vedno ikona. Pa čeprav takrat med kupci mogoče ne bo več najpomembnejše, da je položaj sedenja izjemen, zvok motorja navdušujoč, zmogljivosti pa izvabljajo nasmešek na lica. Toda o enem je Achleitner prepričan: porsche 911 bo vedno imel volanski obroč, avtonomni vožnji navkljub!