Pozdravljanje je ena od osnov bontona, ki žal vse prepogosto izumira med ljudmi. Še več, postaja celo neko znamenje podrejenosti, zato je mnogim danes že malce smešno, če nekdo pozdravi prvi in kar sam od sebe. In vseeno pričakuje pozdrav nazaj, ki ga je, kako ironično, še težje slišati. To seveda ni prav, kajti naša kultura je s tem zašla v slepo ulico. A pozor, če ljudje nismo »ta pravi«, to še ne pomeni, da niso avtomobili. Z drugimi besedami: mercedes-benz razred A nove generacije je v marsičem veliko bolj prijazen od povprečnega Slovenca ali Slovenke. Ne verjamete? Žal je tako.

Avtomobil po navadi naredi tisto, kar voznik želi, in če je za volanom neuravnovešenec, avtomobil ni nič kriv. Sem ter tja je seveda za volanom lahko tudi veliko bolj prijazen in uvideven voznik, a eno je komunikacija z okoljem in drugimi, nekaj drugega komunikacija z avtomobilom. Pravi voznik svoj avtomobil pozna in dobesedno čuti. Z mercedesom A pa se lahko celo pogovarja.

Da, prav ste prebrali, novi sistem povezljivosti je v razredu A vreden vsakega evra. Kajti dovolj je, da svoj avtomobil pozdravite z angleškim »hi mercedes…« in poveste svoje želje, sistem pa vam jih bo, če jih bo seveda razumel, tudi izpolnil. Zadeva deluje, sicer ne ravno v slovenščini, zato je brskanje po telefonskem imeniku včasih zamudno, a tudi smešno opravilo, za nastavitve klimatske naprave, ventilatorja in podobnih stvari pa zadeva deluje. Hitro in enostavno. Kot to velja za celoten avtomobil, s katerim se lahko zelo hitro »začutite«, saj je sodobno oblikovan tako navzven, ker omogoča boljšo preglednost iz vozila, kot navznoter, kjer so ostali zvesti ljubezni do podrobnosti. Veliko oblikovnih detajlov naredi vse skupaj še malo bolj žlahtno, ne glede na to, da dejansko sedite v modelu z začetka Mercedesove prodajne palete.

Nič ne de, tudi A je v prvi vrsti mercedes, kot se zanj spodobi, s kakovostnimi materiali ter sodobno in zanimivo tehniko. In z udobjem, ki ga v tem segmentu lahko zdaj tudi že pričakujemo in zahtevamo. Če recimo voznikov delovni prostor zaradi že omenjenih pogovorov z avtomobilom postaja zares prijeten del vožnje, je tudi na sovoznikovem sedežu več kot udobno, na zadnjih sedežih pa za odtenek manj. A večjega pritoževanja vseeno ne boste slišali. S svojimi 4,42 metra dolžine in 2,7 metra medosne razdalje je mercedes ravno prav prostoren za boj s precej bolj tuzemsko konkurenco, pa še 370-litrski osnovni prtljažnik je zmerno radodaren. Seveda razred A ne želi biti ne prostorski čudež ne izrazito dinamičen avto. Ne, njegove prednosti so drugje, o čemer smo že napisali nekaj besed.

Motor je v testnem primerku predstavljal bolj kot ne vstopni agregat v novi svet mercedesa A. 1,5-litrski dizelski štirivaljnik s svojimi 85 kilovati oziroma 116 konjiči je sicer dovolj za vsakdanje potrebe, a zares dinamičen ta avtomobil vseeno ne more biti. Ne, bolj je naravnan na udobje, kar dokazuje tudi učinkovit sedemstopenjski samodejni menjalnik, ki naredi vožnjo še bolj mirno in udobno. Vsekakor je to prava izbira za nekoga, ki ceni tudi kaj drugega kot le »surove« konje. Motor tako ne ponuja zmogljivostnega presežka, a še zdaleč ni podhranjen, njegov adut pa je tudi poraba goriva s povprečjem 5,9 litra na 100 prevoženih kilometrov – vzpodbudna številka. Delovanje motorja je mirno in uglajeno, zatorej ne more biti slaba izbira, kar se na koncu seveda pozna tudi pri za mercedesa relativno ugodni ceni malce manj od 29 tisočakov. Glede na to, da gre za mercedesa od a do ž, pri katerem so sicer nemške dobrote nekoliko manj izrazite, velja o nakupu razmisliti, saj ima v sebi zametke tega, kar bo znamka, verjetno pa tudi njegovi tekmeci, lahko ponudila v prihodnosti. Prvi korak je v pogovoru s svojim avtomobilom narejen. Ostalo je solidno in na ravni pričakovanega, njegov infozabavni sistem pa je vsekakor korak pred tekmeci na marsikaterem področju.