Cilj vsakega proizvajalca je z vsakim novim avtom jasen – ponuditi produkt, ki si bo odrezal največji možni kos prodajne pogače. Če gre za povsem nov avto, ta sicer večkrat lahko še malo »tipa« teren, če gre za novo generacijo obstoječega, pa mora biti ta od predhodnika boljša v vseh pogledih. Nekaj podobnega se je pričakovalo tudi od nove generacije mazde3, četrte, odkar je na ceste leta 2003 zapeljala prva. A izkazalo se je, da so ji odgovorni »naložili« še precej odgovornejšo nalogo…

To je bilo vidno že iz poudarkov govorov predstavnikov znamke, ki so pospremili razkritje avtomobila pred dvema dnevoma v Pragi. V njih je namreč izstopal stavek, ki se v prevodu glasi: »Naš cilj je ustvariti Mazdo premium.« Za začetnico drugačne Mazde pa so torej določili mazdo3, s katero se, kot so napovedali, začenja nova Mazdina doba. »Ob začetku pisanja novega poglavja v zgodovini naše znamke smo mazdi3 namenili prav posebno nalogo. Ta je navdušiti in zadovoljiti kupce po vsem svetu, zato smo že pri razvoju avtomobila govorili o predmetu univerzalne, vsesplošne poželjivosti. Da bi to dosegli, pa smo se zavedali, da mora biti avto deležen dramatičnih izboljšav na vseh področjih: oblikovnem, pri voznih lastnostih in občutku med vožnjo v kabini, okoljski prijaznosti in kakovosti nasploh,« je povedal regijski direktor Mazde David McGonigle.

Za oceno večjega dela teh lastnosti bo seveda treba počakati, da bo nova mazda3 na cestah in se bomo lahko z njo zapeljali. Sodeč po videnem in »stacionarno« izkušenem pa lahko zapišemo, da je nova mazda resnično zakorakala v premijske vode. Materiali v notranjosti so namreč vrhunski, vse skupaj pa je oblikovano in postavljeno po načelu »manj je več«; še celo stikala in zračniki so integrirani oziroma skriti v dolgi vodoravni liniji, ki se vleče po armaturni plošči od volanskega obroča do sovoznikovih vrat. Prednja potnika bosta uživala v udobnih sedežih, na sredini armaturne plošče pa je prostor zdaj zavzel večji, 8,8-palčni centralni zaslon. Tega še naprej upravljamo s pomočjo zdaj prav tako večjega vrtljivega gumba, še en majhen korakec v smeri premijskega občutka pa daje projekcijski zaslon (head-up display), ki podatke zdaj prikazuje neposredno na vetrobranskem steklu in ne več na štrleči (in moteči) prozorni ploščici.

Pri zunanji podobi gre za nadaljevanje zgodbe predhodnice, a vseeno z dovolj konkretno nadgradnjo. Pa saj je bila po tej plati mazda3 že doslej med najatraktivnejšimi predstavniki v razredu, zdaj pa ji glede športnosti in agresivnosti, vsaj med petvratnimi kombilimuzinami, nekaj časa ne bo enakovredne. A zaradi privlačnega videza je morala plačati davek pri prostornosti na zadnji klopi, kjer je dovolj prostora za noge, višji od 180 centimetrov pa bodo z glavo hitro »v stropu«. Kombilimuzina je sicer v dolžino izgubila centimeter in zdaj meri 4,46 metra, ob njej bo mazda3 na voljo še kot štirivratna limuzina, ki je v dolžino zrasla za osem centimetrov (zdaj 4,66 metra), so pa ob tem pri Mazdi želeli pri obeh jasno poudariti različna značaja. »Prva je svobodnega duha, odločena slediti lastnim prepričanjem in ne biti omejena z ničimer konvencionalnim. Druga je mehka in elegantna ter ima značaj gospoda ali gospe, ki združujeta dostojanstvo z jasno izraženim individualizmom,« se je po pesniško izrazil programski direktor nove mazde3 Kota Beppu.

Bosta pa seveda obe karoserijski različici imeli enake pogonske enote ter bosta enako (in to zelo bogato) založeni z varnostnimi in udobnostnimi pripomočki. Kar zadeva prve, se revolucija obeta s prihodom novega motorja skyactiv-X, ki v bencinskem motorju s 181 konji (133 kilovati) moči obljublja združitev vseh pozitivnih lastnosti dizla in bencina, a bo na voljo malce kasneje, zato ga tokrat zgolj omenjamo. Na začetku pa bo mazda3 na voljo z dvolitrskim bencinskim motorjem s 122 KM (90 kW) in 1,8-litrskim dizelskim s 116 KM (85 kW). Izbirati bo mogoče med ročnim in samodejnim menjalnikom, prvič bo na voljo tudi štirikolesni pogon, kar zadeva napredne sisteme, pa lahko poleg »klasičnih« omenimo naprednega pomočnika za samodejno vožnjo v koloni, poleg tega pa so veliko pozornosti namenili tudi stanju osebe za volanom in razvili sistem nadzora voznika. Ta vseskozi podrobno spremlja njegovo ali njeno stanje, denimo tudi to, kolikokrat pomežikne, kako široko odprte veke ima, pod kakšnim kotom so usta in obraz ter druge parametre, s pomočjo katerih določi stopnjo utrujenosti in prisebnosti. Ko presodi, da je položaj potencialno nevaren, sproži opozorilo in začne sodelovati s pametnim zavornim pomočnikom.

Mazda3 bo k nam zapeljala zgodaj spomladi, cene pa bodo nekoliko višje od aktualnih (z enakovrednim motorjem od 17.590 evrov), tudi zavoljo izjemno bogate serijske opreme, ki bo vsebovala celo takšne bombončke, kot so projekcijski »head-up« zaslon, 360-stopinjska kamera, radarski tempomat, prepoznavanje prometnih znakov in številni drugi varnostni sistemi…