Ob sobotah in nedeljah bodo v smeri proti Brezovici na Dolgem mostu ustavili šestkrat, v nasprotni smeri pa le štirikrat na dan. Cena enosmerne vozovnice od središča Ljubljane do postajališča Dolgi most je 1,28 evra.

Voznikom osebnih vozil, ki parkirajo na parkirišču P+R na Dolgem mostu in se naprej v središče mesta odpeljejo z mestnim avtobusom, bo železnica prihranila kar nekaj časa, če jim bo seveda ustrezal vozni red vlakov, ki ne vizijo ravno pogosto. Za premagovanje petih kilometrov med Dolgim mostom in glavno železniško postajo bodo vlaki glede na podatke s spletne strani Slovenskih železnic porabili od pet do osem minut. Avtobusi Ljubljanskega potniškega prometa potrebujejo vsaj 15 minut, v času prometnih konic pa še veliko več.

Toda v nasprotju z uporabniki ljubljanskih avtobusov za potnike na vlakih (vsaj za zdaj) ne bo veljala ugodna cena za parkiranje in dve vožnji. Spomnimo, vozniki, ki parkirajo na Dolgem mostu in prestopijo na mestni avtobus, za celodnevno parkiranje in dve vozovnici plačajo le 1,2 evra. Vozniki, ki bodo uporabili vlak, bodo torej morali najprej plačati 1,2 evra za celodnevno parkiranje na Dolgem mostu, nato pa še dvakrat po 1,28 evra za vožnji z vlakom.

Na ljubljanski občini si sicer želijo podobnega sistema plačevanja tudi za uporabnike železnic, »vendar je prvi pogoj ta, da Slovenske železnice oziroma pristojno ministrstvo uredi delovanje integriranega javnega potniškega prometa«, so pojasnili na ljubljanskem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet.

Začeli graditi parkirišča za kolesa na glavni postaji

Družba SŽ – Železniško gradbeno podjetje Ljubljana pa je začela urejati nove parkirne prostore za kolesarje na treh lokacijah na glavni ljubljanski železniški postaji. Trenutno potekata preureditev in razširitev površin za parkiranje koles. Ureditev parkirnih prostorov za 244 koles bo stala 189.343 evrov vključno z davkom na dodano vrednost, kolikor znaša gradbena pogodba z družbo SŽ – Železniško gradbeno podjetje Ljubljana za ureditev novih kolesarnic.

Na vseh treh območjih urejanja je že sedaj mogoče parkiranje koles, vendar v bistveno manjšem številu. Dobrodošla novost bo predvsem kolesarnica ob stopnicah v podhod pod železniškimi tiri. Obstoječa kolesarnica bo prenovljena in preurejena, na sosednji zelenici bodo kolesarska stojala nameščena pod nadstrešnice, celotno območje pa bo ograjeno s panelno ograjo in pod videonadzorom. V tej kolesarnici bo poleg tega še servisno stojalo za popravilo manjših okvar ali za polnjenje izpraznjenih zračnic.