Število smrtnih žrtev v prometu se je v samo treh letih zvišalo za približno 100.000, prometne nesreče pa so glavni krivec za smrt otrok in mladih v starosti od pet do 29 let, v poročilu o varnosti na cestah v svetu opozarja Svetovna zdravstvena organizacija WHO.

»Te smrti so nesprejemljiva cena za mobilnost,« je opozoril generalni direktor WHO Tedros Adhanom Ghebreyesus in poudaril: »Nobenega opravičila ni, da ne ukrepamo. To je problem, za katerega dokazano obstajajo rešitve.«

Poročilo WHO o globalni varnosti na cestah, ki temelji na podatkih iz leta 2016, kaže, da se razmere poslabšujejo. V poročilu iz leta 2013 je WHO ocenil, da na cestah umre 1,25 milijona ljudi na leto. Kljub naraščanju števila smrti v prometnih nesrečah v svetu se je v primerjavi z naraščanjem števila prebivalstva in števila avtomobilov v svetu stopnja smrtnosti v zadnjih letih stabilizirala. To kaže, da so prizadevanja za večjo varnost v cestnem prometu v nekaterih državah ublažila razmere. Slednje WHO pripisuje strožjim zakonodajam, ki so jih države sprejele v povezavi z glavnimi tveganji, kot so prekoračitev hitrosti, vožnja pod vplivom alkohola ter uporaba varnostnih pasov in čelad.

Toda čeprav so mnoge države okrepile prizadevanja za izboljšanje varnosti v cestnem prometu, so številne revnejše države ostale korak zadaj. Kot poudarja poročilo, se število smrtnih žrtev v prometu ni zmanjšalo niti v eni od revnejših držav. V državah z nižjimi prihodki je tveganje za smrtno prometno nesrečo trikrat višje kot v državah z visokimi prihodki.

Še posebno visoka je stopnja umrljivosti v prometnih nesrečah na cestah v Afriki, kjer letno zabeležijo 26,6 smrtne žrtve na 100.000 državljanov. Po podatkih WHO v Evropi letno zabeležijo 9,3 smrtne žrtve v prometnih nesrečah na 100.000 prebivalcev. Lani so slovenske ceste terjale 104 življenja. sta