Sedel je v kotu kot že ničkolikokrat doslej. Zafrustriran in užaloščen, ker ga nihče ni maral. »Glej ga, kako je majhen!« so se mu posmehovali šolski »prijatelji«. Minila so leta in z nekdanjimi sošolci so se na obletnici srečali znova, le da je fant iz kota, zdaj odrasel moški, kipel od samozavesti, saj je bil uspešen in bogat ter ni več v ničemer spominjal na ubogega fantiča, ki so se mu posmehovali. Pa čeprav je bil še vedno nizek po rasti…

Pravijo, da leta celijo rane, za nameček pa se svet spreminja s tako hitrostjo, da so nekatere stvari postavljene na glavo. Poglejmo na primer avtomobilsko industrijo. V 70. letih je bilo najpomembneje, da se je v nosu vrtel zmogljivi motor, ki je bil sicer pravi pijanček, a to nikomur ni bilo mar. Nato so v 90. letih začeli razmišljali o pomenu varnosti, saj so ceste postale preveč krvave, danes… Danes pa je čisto vse obarvano zeleno. Najpomembnejša je prijaznost do okolja, ki jo v industriji izkazujejo skozi nižanje porabe goriva in izpustov ogljikovega dioksida, kar se odločno pozna tudi v kupčevi denarnici. Ne le zavoljo prihrankov, ker ni treba vsak dan obiskati bencinske črpalke; v vse več državah, tudi v Sloveniji, je davek na motorna vozila v neposredni povezavi z izpusti ogljikovega dioksida.

Ste zagrizli v vabo? Odgovor na poln hranilnik sta vsaj v teoriji tudi Fordov in Kiin turbinsko polnjeni bencinski motor, ki sta dvakratna posebneža – njuna prostornina je vsega en liter, za nameček sta zgolj trivaljnika! Ne ustrašite se preveč, prav nič zoprno ne brenčita in vibrirata, saj so se razvojniki potrudili, da delujeta v slogu oddaje Prisluhnimo tišini. Manj je lahko tudi več, zato ne bodite presenečeni, da je zaloga konjičkov dokaj izdatna, pri focusu jih je na dir pripravljenih 125 in pri ceedu 120. Seveda nista zasnovana za doseganje nekih norih hitrostnih rekordov, kljub temu pa se je z njima mogoče peljati hitreje, kar navsezadnje potrjujeta tudi najvišji hitrosti (200 km/h pri fordu in 190 pri kii). Pomembneje je, da zaloga konjičkov dovoljuje, da brez težav prehitite počasnejšega sotrpina v prometu, potovalna hitrost malce nad dovoljeno pa omogoča udobno vožnjo tudi zato, ker si jo je mogoče nastaviti s pomočjo tempomata. Pri ceedu je bil žal zgolj navaden, pri focusu radarski, kar pomeni, da je sam ohranjal varnostno razdaljo, zato smo se počutili varneje, sploh v slabših vremenskih razmerah. Tudi kia ga ponuja, a zgolj pri najvišji stopnji opreme EX motion. Nasploh je bil testni focus, ko beseda nanese na serijsko opremo (ST-line business), bolje založen. Ob varnostnih in udobnostnih pritiklinah, ki so pri avtu letnika 2018 samoumevne, je imel tudi 17-palčna platišča, pametni ključ, navigacijo, ogrevanje sedežev, projekcijo podatkov na vetrobranskem steklu in sistem za prepoznavanje prometnih znakov. Ta se je izkazal za hvalevrednega, saj hitrost samodejno prilagodi predpisani in skrbi, da lastnik na domači naslov ne bo dobil kazni kot posledico prehitre vožnje.

Zgoraj smo v povezavi z motorjema omenili besedico teorija. Vsaj v teoriji bi namreč morala biti varčna, a sta se izkazala nasprotno. Sploh ceedova poraba 7,4 litra nam ni šla v račun, focusovih 6,7 litra pa smo vzeli kot še sprejemljivih. Zakaj sta porabila občutno več, kot je v teoriji izmerjeno, je ostala nerešljiva uganka, saj bi prav njuna varčnost morala biti velik adut in potrditev izbire trivaljnika. Morebiti pa imamo le pretežko nogo. Nas je pa pri pogonu focusa najbolj zmotil njegov 6-stopenjski ročni menjalnik, ki se je vsake toliko zoprno zatikal. Doplačilo za samodejnega je vredno dva evrska tisočaka. Nad ceedovim ročnim nismo imeli pripomb, pa tudi če bi jih imeli, alternative ni, saj je samodejni na voljo šele pri 140-konjskem motorju.

Sta namenjena paru ali družini, smo se spraševali, ko smo prebrali, kakšna je njuna dolžinska mera. 438 focusovih in 431 ceedovih centimetrov namreč prevedeno pomeni dovolj, da dva odrasla potnika tudi na zadnji klopi ne bosta imela težav, kam s koleni in glavo, pa tudi njuna prtljažnika se približujeta magični prostornini 400 litrov, ki pomeni vstop v svet, ko si ni treba beliti las s tem, kam s prtljago. Štiri kovčke namreč luknji zlahka pogoltneta, za kaj več pa je treba podreti zadnjo klop. Ford je v občutni prednosti, saj je dno ravno in bolj uporabno, pri kii pa nastane stopnica. Kljub temu vam bo vanju uspelo spraviti dve gorski kolesi, le prednje kolo je treba sneti.

Plusov imata več kot minusov, največjo dilemo pa smo prihranili za konec – sta cenovno uvrščena primerno? Ob testnem focusu je zapisana številka 23.870, pri čemer ponujajo 1500 evrov popusta. Precej bolj je kompleksna cena ceeda, ki po ceniku stane 21.690 evrov, ponujajo pa 3200 evrov akcijskega popusta. A pri tem se zgodba ne konča. Če se namreč odločite za nakup s financiranjem Kia bonus, ceno znižate še za tri tisočake. Mamljivo, mar ne! Več pa v sklepu.