Plesna skupina The Artifex, ki se je leta 2011 oblikovala za nastop na tekmovanju v televizijskem šovu Slovenija ima talent, je kljub vrhunski lanski sezoni letošnje leto nadgradila z nazivom svetovnih prvakov v dvojicah in v kraljevi disciplini – hiphop članske formacije. Njihova točka Kokamoe je dodobra navdušila sodnike in občinstvo na Poljskem v mestu Kielce.

Na Poljsko brez bremena

Zmagovalna ekipa mladih slovenskih plesalk in plesalcev je tako še tretjič dvignila pokal svetovnih prvakov. »Takšen hat-trick uspe le redkim,« pravi glavni koreograf Žiga Mlakar. »Na Poljsko nismo odpotovali z nekim ogromnim bremenom, saj smo vsi vajeni takih tipov tekmovanj, predvsem jedro ekipe tekmuje že vrsto let. Obraniti naslov ali ne – vedno je najpomembnejše, da daš vse od sebe, rezultat pa bo prišel, ko boš prepričal sodnike.« Recept za to so mladi plesalci spoznali že pred nekaj časa, saj Slovenci, kot je omenil sogovornik, nasploh že zelo dolgo držijo standard na IDO-mednarodnih tekmovanjih.

Ekipa, ki je barve zastopala na Poljskem, ni stalna, pogoste so menjave oziroma, kot pravi Mlakar: »Mašimo luknje med sezono. Letos smo imeli na vseh tekmah drugačno ekipo z vsaj eno ali več zamenjavami.« Mlakar tudi pove, kako pomembno je, da v Sloveniji ohranjamo plesno znanje. »Predvsem na najvišji ravni, in da smo tudi v svetu poznani po odličnih koreografijah in plesnih nastopih.«

Standard IDO-tekmovanj pada

Zmagovalna plesna točka, pravi koreograf, nima posebne zgodbe. »Narejena je bila, da pokaže tako plesno kot koreografsko znanje in veščine. Pilili smo jo kot vsako prej,« pojasni Mlakar in omeni, da so se za posamezno tekmovanje pripravljajo dva oziroma tri mesece. Čeprav so nad rezultatom vidno navdušeni, Mlakar prizna, da standard IDO-tekmovanj pada. »Tekmovalcev je vse manj. Ko sem sam začel tekmovati med članskimi formacijami, je bilo teh od 50 do 60 na tekmi, zdaj, na zadnjem svetovnem prvenstvu, le pičlih 24 skupin.«

Čeprav je plesno znanje v Sloveniji na visoki ravni, se plesne šole zapirajo same vase, redko se zgodijo izmenjave. »V Artifexu se že dolgo trudimo to spremeniti, saj se zavedamo, da je ples kultura, ki išče povezovanje,« pove sogovornik. Pogovor sklene s cilji za prihodnost: »Predvsem želimo formirati agencijo, ki bi služila za pridobivanje plesnih priložnosti v tujini, povečati število tujih koreografov, ki jih pripeljemo, da delijo svoje znanje. Seveda pa v prvem planu še vedno ostaja rast plesne šole.«