Največji svetovni gospodarstvi sta že več mesecev ujeti v trgovinsko vojno, potem ko je Trump to poletje uvedel 25-odstotne carine na za skupaj 50 milijard dolarjev vredno kitajsko blago, na kar se je Peking odzval s podobnimi ukrepi.

V odzivu so kitajske tovarne, ki proizvajajo vse: od koles do pnevmatik, plastike in tekstila, začele seliti svoje proizvodne linije v tujino, s čimer se izognejo višjim carinam na svoj izvoz v ZDA.

Proizvajalec sestavnih delov za kolesa Hl s sedežem v Shenzhenu, je tako prejšnji mesec svojim vlagateljem jasno povedal, da je imel pri odločitvi za selitev proizvodnje v Vietnam v mislih carine.

»Nove dajatve bodo podjetja neizogibno prisilila, da preverijo svoje dobavne verige po vsem svetu, saj bodo čez noč postala za 25 odstotkov manj konkurenčna, kot so bila prej,« je dejal strokovnjak za dobavno verigo pri družbi za trgovanje s podatki Panjiva Christopher Rogers.

Trump še pospešil iskanje dobaviteljev izven Kitajske

Zaradi višjih stroškov dela in varstva okolja so številna podjetja že v preteklih letih začela iskati dobavitelje izven Kitajske. Trumpove carine so le še prilile olje na ogenj, pravijo analitiki.

Seznam teh podjetij je vse daljši, na njem so denimo proizvajalec igrač Hasbro, proizvajalec fotoaparatov Olympus ter blagovni znamki obutve Deckers in Steve Madden, zaradi česar je Peking že zaskrbljen. Manj pa se govori o tem, da kitajske družbe delajo enako.

Proizvajalec pnevmatik Linglong Tire denimo načrtuje gradnjo 994 milijonov dolarjev vredne tovarne v Srbiji. Celotna industrija pnevmatik se sooča z »mračnimi razmerami«, so prejšnji mesec sporočili iz Linglonga ter spomnili na protidumpinške ukrepe proti Kitajski, ki se vrstijo »eden za drugim«. Gradnja tovarne v tujini omogoča posredno rast z izogibanjem mednarodnim trgovinskim oviram, so dodali.