Kritika opere Rigoletto: Legenda, obdana s povprečjem
Leo Nucci je pri nas pred leti že kot operna legenda odpel (v družbi Inve Mule) nepozaben koncert, a mu občinstvo ni naklonilo ravno kake izstopajoče hvaležnosti. Ob pravkaršnjem evforično pospremljenem gostovanju genovskega gledališča z Rigolettom in omenjenim baritonistom v naslovni vlogi pa so si prišli naproti glavni vzgibi, prisesani na operni žanr: vnaprejšnja vzhičenost spektakla nad samim sabo, politična soudeležba, samouprizoritev prvaka, »kultnost« opernega naslova.
Petdesetletna odrska pot dviguje Lea Nuccija na spomeniški piedestal – njegov Rigoletto je v zadnjih letih neogibno prešel v uprizarjanje doseženega, v prikaz mojstrstva, vtisnjenega v fantazmo operne preteklosti. (Foto: arhiv Festivala Ljubljana)
Rigoletto je na ljubljanskem festivalu menda najpogosteje uprizarjana opera. Žal pa še ni dočakal režije, ki bi mu zadostila kot umetnini. Režisersko vlogo si je to...
Koncerti arij, ki namesto celovitih vpogledov ponujajo banketno uživanje domnevnih pevskih presežkov, so postali ena izmed idealnih oblik »dogodkovne...
V novi sezoni znamenite milanske operne hiše La Scala bo na programu tudi Puccinijeva komična opera Gianni Schicchi, katere režijo podpisuje ameriški...