Kraljica športa združuje osnovne športne discipline, ki so temeljne sestavine vseh ostalih športnih disciplin. Tudi zato je zelo priljubljena in primerna za razvoj motoričnih in drugih sposobnosti otrok.

»Poleg krepitve vsega lokomotornega sistema je zelo pomembna tudi komponenta socializacije. Otrok pridobi samodisciplino in pripadnost skupini, s katero nato skupaj raste in se razvija,« poudarja direktor in vodja stroke v Atletskem klubu (AK) Olimpija Gregor Grad.

Po njegovih besedah je glavni cilj atletske vadbe ta, da otrok uživa in porabi čim več odvečne energije. »Pri nas vadbo ponujamo tudi otrokom, starim od 4 do 5 let, kar je zelo zgodaj, a je njihov trening prilagojen tako, da poteka skozi igro, v ospredju pa je celostni razvoj otroka. Odzivi vadečih so zelo pozitivni, štiriletniki in petletniki na vadbi zelo uživajo. Z bolj atletsko usmerjenimi treningi začnemo pri otrocih, ki so stari med šest in sedem let.«

Otrokom na vadbi omogočajo, da se spoznajo z vsemi atletskimi disciplinami, saj je to dobro za njihov celostni razvoj. Trenerji posameznih selekcij nato otroke usmerjajo v discipline, ki so jim najbolj všeč in so v njih najboljši. »Pri tem je pomemben tudi faktor možnosti poškodb. Če je določena disciplina za otroka preveč agresivna, z njo počakamo. Tukaj se kažejo pomembne odlike našega kluba: izobražen trenerski kader, majhne vadbene skupine in kakovost dela,« pojasni kondicijski trener številnih vrhunskih športnikov, ki skrbi tudi za rehabilitacijo in kondicijsko pripravo ljudi po operacijah.

Vadba naj bo igriva in postopna

Septembra bo v AK Olimpija vnovič zaživela Zmajčkova športna šola, namenjena najmlajšim. Poudarek vadb, ki bodo potekale na več lokacijah v prestolnici, bo na koordinaciji vsega telesa, predvsem na koordinaciji rok in nog, ter na tekaški tehniki. Otroci bodo skozi igro krepili hitrost, ravnotežje, preciznost, gibljivost in vztrajnost. Mladostniki med osmim in osemnajstim letom bodo vadili v atletski šoli, v kateri bodo lahko razvijali tudi svojo tekmovalnost.

»Otroci, ki pokažejo željo in nimajo strahu pred tekmovanji, lahko tekmujejo. Cilj je, da si otrok tega želi sam in se ga v tekmovanja ne sili. V atletski šoli so v ospredju atletika in različne atletske discipline. Otroke usmerjamo v tiste, v katerih so lahko najuspešnejši in najzadovoljnejši. Poudarek je tudi na selekciji glede na znanje, želje in sposobnosti atletov. Zgolj homogene skupine omogočajo kakovosten trenažni proces,« zagotavlja Gregor Grad.

Strinja se, da morajo otroci vselej vaditi skozi igro, napredovati počasi in postopoma, ter poudarja, da mora biti vselej na prvem mestu otrok, ne pa ambicije njegovih staršev. »Pri nas otroke povabimo, da si vadbo najprej ogledajo, se ji pridružijo in tako sami ugotovijo, ali jim je to všeč. Siliti se ne sme nikogar,« opozarja sogovornik.

Dodaja, da je naloga kakovostnih trenerjev tudi ta, da oceni pravo intenzivnost in količino vadbe za posameznika. Prav tako je trener zadolžen za usmerjanje vadečega v poznejšo specializacijo discipline, seveda z upoštevanjem njegove želje. »Staršem priporočam, da se predhodno zelo dobro pozanimajo o trenerju, h kateremu vpisujejo svojega otroka. Ne le da mora biti slednji izobražen in izkušen, pomembno je tudi to, da je dober pedagog.«