Družba za avtoceste RS (Dars) je konec julija za izvajalca del za izgradnjo druge cevi karavanškega predora izbrala turško podjetje Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret, katerega ponudba v višini 89,3 milijona evrov brez DDV je bila bistveno cenejša od ostalih osmih ponudb. Vendar izbor še ni pravnomočen, saj so trije neizbrani izvajalci vložili revizijske zahtevke.

Kolektor CGP, ki je skupaj z Rikom in turškim Yapi Merkezijem izgradnjo predora ponudil za 109,4 milijona evrov, je zahtevek za revizijo vložil že 17. avgusta. V sredo je zahtevek podala družba Euro-Asfalt iz Sarajeva, ki bi drugo cev predora skupaj s Cestnim podjetjem Ptuj zgradila za 106,3 milijona evrov, do polnoči pa je prispela še pritožba Gorenjske gradbene družbe in češkega Metrostava, ki sta v skupnem nastopu podala drugo najbolj ugodno ponudbo, in sicer v višini 104,4 milijona evrov.

Na Darsu so za STA pojasnili, da se bo do zahtevkov najprej opredelil naročnik kot prvostopenjski organ. Odločitev o zahtevku za revizijo mora Dars sprejeti v osmih delovnih dneh po tem, ko se izbrani ponudnik izjasni do pritožb, za kar ima tridnevni rok.

Zahtevek lahko gradnjo zavleče za največ nekaj mesecev

Če bo kateri od pritožnikov po prejemu odgovora Darsa vztrajal pri zahtevku, bo Dars celotno dokumentacijo predvidoma prihodnji mesec predložil v odločanje Državni revizijski komisiji za revizijo postopkov javnih naročil.

»Zahtevek za revizijo lahko začetek graditve zamakne za največ nekaj mesecev, na primer dva ali tri, bistveno pa je, da ne pride do razveljavitve razpisa,« so izpostavili na Darsu. Predsednik uprave Darsa Tomaž Vidic je na TV Slovenija pojasnil, da se pri petletnem projektu nekajmesečna zamuda lahko nadoknadi, v primeru razveljavitve celotnega razpisa pa bi bila zamuda zelo velika.

V tem primeru bi morali tudi na avstrijski strani počakati z izgradnjo njihovega dela predora, kar bi njihovemu izvajalcu zagotovo povzročilo dodatne stroške. Upravljavec avstrijskih avtocest Asfinag z izbranim izvajalcem, domačim gradbenim podjetjem Swietelsky, začetek gradnje načrtuje že sredi septembra.

Tako na avstrijski kot na slovenski strani je bilo na razpisu izbrano podjetje z najcenejšo ponudbo. Po izboru pa so se v nekaterih slovenskih medijih začeli pojavljati različni očitki na račun izbranega turškega podjetja, predvsem to da izkorišča delavce. Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret vse očitke zavrača in zagotavlja, da bodo gradbena dela za karavanški predor izvajana povsem v skladu s slovenskimi in evropskimi standardi.