Slovenske železnice: Zgodba o bitkah, ki jih je izgubljala država
Letos bomo začeli pripravljati dokumentacijo za gradnjo drugega tira Divača–Koper, ki bo zgrajen čez devet let, sedanji tir pa bomo začeli modernizirati in ga po stopnjah končali v štirih letih.« Tako je na javni predstavitvi državnih programov prometne infrastrukture februarja 2006 razlagal Janez Božič, prometni minister v času prve vlade Janeza Janše, sicer pomemben člen (avto)cestnega lobija, saj je bil poprej predsednik uprave Darsa in tudi član uprave SCT. Leto 2015, ko naj bi bil po njegovem zatrjevanju drugi tir zgrajen, je prišlo in odšlo. Dvanajst let kasneje smo še vedno na stopnji istih pregovarjanj kot tedaj.
(Foto: Luka Cjuha)
A to ni zgodba o drugem tiru. To je zgodba o poslovnem in infrastrukturnem sistemu, ki ga drugi tir simbolizira. Državne železnice so nadloga vsake vlade. Nesrečna ...