Ko gre za javni promet, so prebivalci Borovnice že dolgo odvisni od vlaka. Za tiste, ki se vozijo v Ljubljano, to ni tak problem, kajti v prestolnico pridejo hitro, povezave pa so dobre. Več težav imajo tisti, ki se želijo odpraviti na primer na Vrhniko, kamor z vlakom ne morejo. Temu pritrjuje tudi anketa, v kateri so občani povezave z vlakom do Ljubljane v povprečju ocenili z oceno 3,5, avtobusne do Vrhnike pa z 1,5.

Med Borovnico in Vrhniko vozi le nekaj avtobusov na dan, pa še ti so prilagojeni delavcem Fenolita, zato z Vrhnike na Borovnico prispejo zelo zgodaj, v obratno smer pa gredo, ko se delo v tem podjetju konča. Borovniška občina je to problematiko vključila v celovito prometno strategijo, v kateri pa se ne nagibajo k vzpostavitvam novih avtobusnih povezav, ampak k drugim rešitvam. »Ker je zaradi staranja prebivalstva pričakovati, da se bo povečalo število oseb, ki bodo potrebovale individualizirane prevoze do občinskega središča in do Vrhnike, bo treba v perspektivi urediti javni prevoz na klic in ob tem določiti kriterije, po katerih bodo občani upravičeni do brezplačnega prevoza, ter možnosti, da se storitev opravlja v obliki organiziranega prostovoljstva in javnih del,« so zapisali. Sicer že zdaj vsako sredo organizirajo prevoz do Vrhnike in nazaj za tiste, ki imajo opravke na upravni enoti, pri zdravniku in podobno.

Upajo, da bo projekt zaživel prihodnjo jesen

Svetovalec za razvoj in razvojne projekte na borovniški občini Andrej Klemenc je razložil, da si želijo s pomočjo javnega zavoda Sopotnik ustvariti mrežo šoferjev, ki bi to delo opravljali prostovoljno, preko javnih del pa bi zaposlili človeka, ki bi prevoze koordiniral. Pravi, da so že evidentirali prvih deset potencialnih voznikov. Razmišljajo o nakupu eko vozila, ki je v prometni strategiji predviden do leta 2025, ali rabljenega avtomobila v vrednosti do 10.000 evrov. Projekt bi z ostalimi stroški po Klemenčevih predvidevanjih občino stal do 20.000 evrov. Za katero možnost se bodo odločili, je odvisno od občinskega sveta. »To je treba seveda najprej testirati. Če bo javni prevoz na klic zaživel septembra prihodnje leto, bomo zadovoljni,« je dejal Klemenc in dodal, da razmišljajo tudi o povezovanju z občino Vrhnika, saj bi tako lažje vzpostavili široko mrežo prostovoljcev in vozni park.

Sicer pa se bo še naprej največ Borovničanov prevažalo z vlakom. Od leta 2012 naprej, ko se je število prebivalcev v občini povečalo za 14 odstotkov, se je na odseku Borovnica–Ljubljana število prepeljanih potnikov povečalo za 22 odstotkov. Klemenc pravi, da prevoz z avtobusom ne more biti konkurenčen vlaku, zato se jim zdi bolj smiselno, da bi uvedli še kakšno dodatno povezavo z vlakom. Tega si po anketi sodeč prebivalci želijo predvsem ob koncih tedna in zvečer. aro