Gibson in Fender namreč nista karkoli – gre za svetišči kitarske industrije. Gibson je v začetku meseca, skoraj kot odgovor na Claptonov pesimizem, razglasil stečaj. A zanimivo je, da prodaja kitar, tako klasičnih kot električnih, v zadnjih petih letih celo nekoliko raste in da so težave Gibsona nekje drugje. »Vedno sem sanjal, da bi zgradil velik glasbeni posel, ki bi predstavljal življenjski slog – nekaj takega, kot predstavlja Nike v športnem svetu. In za kaj takega sem moral razmišljati o večjih stvareh, ne samo o kitarah.

To smo skušali narediti z nakupom Philllipsovega oddelka za avdio tehniko in zabavno elektroniko, a se za nas ni končalo najbolje,« je v pogovoru za Rolling Stone priznal šef uprave Gibsona Henry Juszkiewicz. Nakup iz leta 2014 jim je namreč na glavo nakopal dolg, ki se ni mogel poplačati, zato bodo zdaj preko postopka stečaja podjetje očistili tega »balasta« in se usmerili v jedrni posel – torej kitare. Kot pravi Juszkiewicz, bodo iz stečaja prišli ne le očiščeni, pač pa tudi precej bolj usmerjeni v kvaliteto glasbenih inštrumentov.

Kar bi bilo seveda edino pametno: kljub temnim oblakom namreč industrija glasbenih inštrumentov letno ustvari 5,6 milijarde dolarjev prihodkov samo v ZDA. Za kitarsko industrijo časi torej niso tako slabi: Gibsonova prodaja električnih kitar je od januarja lani do januarja letos zrasla za 10 odstotkov, še večja pa je rast prodaje klasičnih kitar. Vsega skupaj so v ZDA lani po podatkih nacionalnega združenja glasbenih trgovcev prodali 2,6 milijona električnih in klasičnih kitar, kar je 300.000 več kot leta 2009.