Na zahodu je postala pretočna glasba (music streaming) najbolj priljubljena oblika predvajanja glasbe. Če izvzamemo glasbo v živo, zajema pretočna glasba že 41 odstotkov časa, ki ga posamezniki namenijo poslušanju glasbe. Tako vsaj govori študija podjetja Nielsen Music, ki so jo izvedli na ameriškem trgu. Kakšno je stanje med uporabniki v Sloveniji, ni povsem jasno, zagotovo pa ne dosegamo tako visokega deleža kot v tujini.

Pretočne glasbene vsebine temeljijo na mesečnem naročniškem modelu, po katerem ima uporabnik oziroma naročnik na voljo vse glasbene naslove iz kataloga posamezne storitve. Pri nas so recimo priljubljene deezer, apple music, tidal in google play, globalno pa dominira spotyfy, ki se lahko pohvali z več kot 75 milijoni naročnikov.

Kot rečeno, Google že ponuja svojo storitev na tem področju, vendar so prejšnji teden naznanili, da se bodo še intenzivneje podali v boj za naročnike. Napovedali so storitev youtube music. Ta bo povsem ločena od vsem poznanega portala youtube. Uporabniki bodo do nje dostopali prek nove aplikacije, posebej prilagojene za poslušanje glasbe.

Storitev bo ponujala na milijone skladb, albumov, kot tudi remiksov, priredb in skladb, posnetih v živo. Še najbolj zanimiv bo njen pametni iskalnik, ki bo omogočal opisno iskanje skladb, na primer: »tista hipsterska pesem z žvižganjem«.

Osnovna in brezplačna različica storitve se bo financirala s predvajanjem oglasnih sporočil, za poln paket storitev oziroma premijsko različico pa bo treba mesečno odšteti 9,99 dolarja. Dosedanja storitev pretočne glasbe google play music ostaja, njeni naročniki pa bodo samodejno prejeli tudi youtube music premium.

Storitev bo od 22. maja na voljo le v ZDA, Avstraliji, Novi Zelandiji, Mehiki in Južni Koreji. Evropske države bodo sledile »kmalu«, najprej Avstrija, Danska, Finska, Francija, Nemčija, Irska, Italija, Norveška, Rusija, Španija, Švedska, Švica in Združeno kraljestvo, preostali pa bomo na storitev morali počakati še kakšen mesec, dva dlje.

Youtube ima več kot milijardo uporabnikov, od katerih si številni ogledujejo tudi glasbene videe. Glasbena industrija si zato že leta prizadeva od te Googlove platforme iztržiti več denarja, čemur se pri youtubu izogibajo s ponudbo deleža prihodkov od oglasov.