Denimo, da bi si kupec pred nakupom avta sestavil tabelo, v katero bi zapisal želje glede tega, kakšnim pogojem mora zadostovati, kaj mora ponujati, in bi nato obkljukal posamezne zahteve. No, v tem primeru bi avtomobilov, ki bi zbrali toliko kljukic kot tokratni testnež, zbralo približno toliko kandidatov, kolikor je stalnih zob v ustni votlini prvošolca. Tako ali drugače zelo malo. Vozniško izjemen? Kljukica! Udoben? Kljukica! Prostoren? Kljukica! Družinsko uporaben? Kljukica! Primeren za slabše ceste, terene? Kljukica! Tehnološko napreden? Kljukica! Varen? Kljukica! Prestižen? Kljukica! Kljukica, kljukica, kljukica… Cenovno ugoden? No, tu kljukice kakopak ni, če bi bila, bi se verjetno s takim avtom vozili vsi. A tako (žal) ne gre, kar pa ne pomeni, da ni vreden svojega denarja. Pa do tja še pridemo.

Najprej o nekaterih stvareh, ki smo jih obkljukali. Če bi poenostavili, bi lahko rekli, da je mercedes E all-terrain karavanski E za vožnjo po neurejenih cestah oziroma terenu. Na to poleg imena namigujejo tudi nekateri na prvi pogled vidni oblikovni terenski dodatki, kot so različne plastične obrobe, ob tem pa avto omogoča tudi višjo oddaljenost od tal. Zaradi (serijskega) zračnega vzmetenja, ki, mimogrede, avto naredi na cesti tako zelo udoben, da se počutite, kot bi lebdeli na leteči preprogi, ta lahko niha med 121 in 156 milimetri, kar sicer tudi v skrajnem primeru ni ravno zelo veliko, a dovolj, da v kombinaciji s štirikolesnim pogonom omogoča brezskrbno vožnjo po gozdnih poteh, neurejenih cestah, kamenju in višjem snegu. Na cesti pa ta avto tako in tako ne zaostaja za drugimi predstavniki razreda E, kar pomeni, da je izredno udoben, do neke mere tudi z 2-litrskim dizelskim motorjem s 194 konji (143 kilovati) športen ter v ovinkih dovolj »trden«, ob tem da gre za domala dvotonskega »velikana«, pa s tem motorjem tudi presenetljivo odziven in poskočen – do stotice denimo pospeši v osmih sekundah. A vsekakor ga tudi ob izbiri športnega načina vožnje, ki prilagodi podvozje in druge parametre, bolj kot kakega tekmeca vleče na stran udobja. Pri katerem pa mu enostavno ni enakega!

Kljukica pri prestižnosti med drugim pomeni, da je notranjost urejena do zadnje malenkosti, da pri kakovosti materialov ni bilo kompromisov, da dva ogromna zaslona delujeta naravnost fascinantno ter da je all-terrain lahko tudi resen poslovni avto. Ko omenjamo prostornost in družinsko uporabnost, pa dodajmo, da je prtljažnik ogromen in s 640 osnovnimi litri bistveno večji kot pri tekmecih, poleg tega je pri tem 4,95 metra dolgem avtomobilu prostora v izobilju tudi na zadnji klopi. Zelo zmerna je bila ob vsem naštetem z malo pod osmimi litri goriva na 100 kilometrov tudi poraba. Če že kaj za naš okus ni bilo ravno idealno, je bilo to tako le upravljanje infozabavnega sistema s pomočjo dveh drsnikov na volanu. Saj se tudi tega človek navadi, a povsem nam ga vseeno ni uspelo usvojiti.

Cena, torej. Jasno je, da Mercedesovi avtomobili niso in nikdar ne bodo namenjeni širšim množicam, zato tudi cenovno ugodni ne morejo biti. Zato mu 60.350 evrov (5 tisočakov več od klasičnega karavana), kolikor stane, ne moremo šteti v minus, navsezadnje ponuja tudi dovolj opreme. Je pa res, da je je ogromno tudi za doplačilo in da dodobra pripomore k tako vrhunski izkušnji. No, ob tem pa bi debata o minusih tolikšne cene že bila smiselna…