Jordana Kier in Alex Friedman sta z leta 2015 ustanovljenim startupom Lola zgradila uspešno blagovno znamko z izdelki za žensko higieno. S transparentnostjo informacij o izdelku in praktičnostjo odkritega pogovora o menstrualnem ciklusu sta osvojili krog navdušenk, ki raste iz meseca v mesec, in navdihnili množico njihovih odzivov na instagramu.

Lansko poletje je ameriška igralka Lena Dunham na instagramu objavila ilustrirano zgodbo o svoji prvi menstruaciji in v njej opisala svojo zadrego, strah in učno uro med planinsko turo, ko so se ji pohodniške hlače namočile s krvjo in ji je oče razložil, da je postala »ženska«. S svojo objavo je Dunhamova podprla pobudo podjetja Lola oziroma njihovo akcijo #LolaMoments na instagramu, s katero želijo vplivati na »bolj odprt pogovor o ženski menstruaciji in tamponih«. Zagonsko podjetje, v katerem je Dunhamova tudi vlagateljica, spodbuja pogovore o stari tabu temi in se zavzema za javnost podatkov o tem, kaj natančno vsebujejo konvencionalni tamponi.

Vsebina paketa po lastni izbiri

Naročnica Lole si sama oblikuje vsebino škatle, v kateri ji na dom dostavijo tampone, bodisi z majhnimi, navadnimi ali zelo velikimi tamponi. V ponudbi imajo tampone iz stoodstotnega bombaža in biorazgradljive tampone v aplikatorjih iz plastike, ki ne vsebuje škodljive spojine BPA. V tamponih lola ni sintetičnih vlaken, kemičnih dodatkov, dišav, barvil in belil s klorom.

Lola je postala vodilna med naraščajočim številom zagonskih podjetij in zagovornikov zdravja, ki usmerjajo pozornost v industrijo ženske higiene in zahtevajo javno objavo podatkov o sestavinah, iz katerih izdelujejo ženske vložke in tampone. Lansko poletje je Grace Meng, članica predstavniškega doma iz New Yorka, objavila predlog zakona (Menstrual Products Right to Know Act), po katerem bodo morali (če bo sprejet) proizvajalci tamponov in vložkov na embalaži objaviti vse sestavine izdelka.

Na večini izdelkov v ZDA na embalaži piše, da tamponi »lahko vsebujejo« bombaž in rajon, ki je sporen zaradi postopka beljenja, pri katerem lahko nastane stranski produkt dioksinov, strupenih kemičnih sestavin, ki lahko vplivajo na nastanek raka, delujejo kot hormonski motilci, poškodujejo imunski sistem in ogrozijo reproduktivne ter razvojne procese v ženskem telesu. »Beseda 'lahko' vzbuja nelagodje,« pravi Jordana Kier. »Ali tamponi vsebujejo rajon ali ne? To stvar vstavljam v svojo vagino.« Njen argument se zdi prepričljiv: če nas skrbi za hrano, ki jo vnašamo v usta, zakaj ne dvomimo o vsebini nečesa, kar imajo ženske v enem najbolj vpojnih delov telesa vsak mesec ves teden?

Spolnost po Lolino

Ženske že desetletja uporabljajo konvencionalne tampone in v vsem tem času medicinski strokovnjaki niso zaznali povečanja zdravstvenih težav, ki skrbijo zagovornike tamponov brez škodljivih kemikalij. Vendar doslej tega problema niti nihče ni ciljno raziskoval, zato je zagotovo varneje, če se ženske pri menstruaciji izogibajo vsaj odišavljenim higienskim izdelkom, ki lahko povzročijo vnetje in alergične reakcije.

»Občutek nepripravljenosti in zadrega, ki ju občutijo nekatere ženske, se ne končajo s prvo menstruacijo,« pravi Jordana Kier. »Ta čustva se pojavljajo tudi pozneje v življenju, bodisi takrat, ko postane ženska spolno aktivna ali ko razmišlja o zanositvi pa tudi ko vstopa v menopavzo. Vsako obdobje prinaša vprašanja, na katera želimo iskreno odgovoriti.«

»Ženske želijo igrati aktivno vlogo in se pogovarjati o vprašanjih spolnega zdravja,« pravi Alex Friedman, svojo trditev pa podkrepljuje s podatki iz raziskave, ki so jo opravili v Loli: 36 odstotkov vprašanih žensk praviloma nabavlja kondome, 33 odstotkov pa jih to počne skupaj s partnerjem. Zato se je Lola v začetku maja lotila novega segmenta trga za reproduktivno zdravje in predstavila linijo Sex by Lola z »naravnimi« kondomi iz lateksa, lubrikantom in čistilnimi robčki. Tudi pri teh izdelkih so poskrbeli za naravne sestavine, saj so kondomi izdelani brez »nepotrebnih aditivov«.

V startupu so doslej zbrali za več kot enajst milijonov dolarjev vlagateljskih sredstev, poleg Lene Dunham sta v Lolo vložili denar tudi igralka Allison Williams in manekenka Karlie Kloss. Lola je seveda tudi družbeno odgovorna in je doslej socialno ogroženim Američankam podarila 100.000 svojih izdelkov.