Vam ime Aaron kaj pomeni? Najverjetneje ne, če pa mu dodamo še Elvis Presley, neznanke ni več. Mnogi ob spominu na 16. avgust 1977, ko je zaradi odpovedi srca kot posledice poživil in napornega načina življenja prezgodaj umrl, potočijo kakšno solzico. Ni skrivnost, da je kralj rokenrola oboževal drage stvari, tudi avtomobile, v njegovi bogati zbirki pa se je znašel kabriolet, o katerem bo tokrat tekla beseda – BMW 507. Nič čudnega, ko pa je bil narejen za potrebe ameriškega trga, kjer naj bi prebudil čustva tistih z nekaj več pod palcem. Visokoleteči načrti – letno naj bi jih proizvedli 5000 – pa so se končali podobno kot Presleyjevo življenje, s prezgodnjo smrtjo. V dobrih treh letih (1956–1959) jih je tekoči trak zapustilo samo 252.

Zgodba o nemcu se sicer začenja dve leti prej, ko je ameriški uvoznik avtomobilov Max Hoffman, nekdanji dirkač, nagovoril odgovorne pri BMW, da izdelajo avto, ki bo nekakšna cenejša različica mercedesa 300SL. Za dizajn so zadolžili Albrechta von Goertza, ki si je zamislil avto s parom vrat, v celoti narejen iz aluminija, za razvoj pa so potrebovali 18 mesecev. Zanimivo, da niti dva izmed avtomobilov nista bila povsem enaka, le 11 pa so jih zasnovali tudi s snemljivo trdo streho. Pod motornim pokrovom je brnel 3,2-litrski osemvaljnik z močjo 140 konjev, kar je bilo dovolj za 220 km/h maksimalne hitrosti. Za pogon so zadolžili 4-stopenjski ročni menjalnik. 507 je ob svoji premieri poleti 1955 v luksuznem hotelu Waldorf Astoria navdušil navzoče (deloval je imenitneje kot tedanji mercedesi in jaguarji), kot ciljno prodajno ceno pa so določili 5000 ameriških dolarjev. Toda visoki produkcijski stroški so ceno sprva dvignili na 9000 in kasneje celo na 10.500 dolarjev (takratnih 29.950 mark), kar je bilo za tiste čase odločno preveč. Corvette, na primer, je stala le 3000 dolarjev. Visokoleteče načrte je zamenjala kruta realnost, leta 1959 so tako pridelali za 15 milijonov mark izgube, na koncu pa izdelali vsega 252 serijskih avtomobilov in dva prototipa. A na model 507 niso pozabili. Desetletja kasneje je bil namreč osnova za Z3, Z4 in Z8.

Porsche spyder je bil prva izbira za Presleyja

Nemci – znamka tedaj še ni imela takšnega ugleda, kot ga ima danes, mnogi Američani zanjo sploh še niso slišali – so poskušali prodajne številke po drugi svetovni vojni dvigniti tako, da bi za volanski obroč privabili slavne zemljane, med katerimi je bil tudi Elvis Presley. Kupil je dva avta, prvi s produkcijsko oznako 70079 pa je bil obarvan belo in ni bil nov; njegov prvi lastnik je bil dirkaški as Hans Stuck. Slavnostna predaja se je zgodila 21. decembra 1959, vsega dan zatem, ko je opravil testno vožnjo, zvezdnik pa je zanj odštel ugodnih 3750 dolarjev. Prvotno si je zaželel porscheja 550 spiderja, tudi zato, ker je bil velik navdušenec igralca Jamesa Deana; ta se je kasneje prav v porscheju smrtno ponesrečil. Bela barva je bila idealna za premnoge Presleyjeve oboževalce, ki so mu na karoseriji puščali sporočilca, pogosto zapisana z rdečo šminko. Zato se je odločil, da ga prebarva v rdečo.

Več kot 200 jih je še vedno voznih

Avto je vozil, ko je v oporišču v Nemčiji dve leti služil vojsko, po koncu služenja pa ga je prodal zastopniku v New Yorku, kjer ga je za 4500 dolarjev kupil DJ Tommy Charles in ga z vgradnjo močnejšega motorja pripravil za dirkanje. Leta kasneje ga je kupil inženir vesoljskih tehnologij Jack Castor. Avto je vozil do leta 1973, nato pa načrtoval njegovo temeljito obnovo. Pustil ga je v skladišču za buče in nanj pozabil. Leta 2009 ga je v San Franciscu odkrila novinarka Jackie Jouret, želja lastnika pa je bila, da ga pošljejo v München na sedež podjetja in obnovijo. Avto so pomladi leta 2014 v ladijskem zabojniku skupaj z rezervnimi deli poslali v Nemčijo. »Avto je bil v katastrofalnem stanju. Bili smo šokirani, ko smo ga dobili. Armaturna plošča je bila izrezana, avto je bil večkrat prebarvan, motorni pokrov pa pritrjen z vrvmi,« je povedal Klaus Kutscher, ki je vodil njegovo obnovo. Pri BMW so bili ves čas v stikih s Castorjem, ki pa je še pred koncem obnove umrl.

Za obnovo so porabili dve leti. »Priložnost, da BMW 507, ki je bil v lasti Elvisa Presleyja, pripeljemo v München in ga obnovimo, je bila skrita želja vseh, ki smo sodelovali pri prenovi. Šlo je za izjemno zanimiv projekt,« je dejal Ulrich Knieps, šef oddelka za klasične avtomobile. Danes je ohranjenih več kot 200 modelov 507, ki so priljubljeni tudi med zbiratelji. Zlahka dosegajo ceno pol milijona evrov, nedavno pa so enega letnik 1958 na dražbi hiše Sotheby's prodali za 1,77 milijona evrov. Ponosni lastnik je tudi nekdanji alfa in omega formule 1 Bernie Ecclestone.