Kot so ob skorajšnji veljavnosti uredbe v skupni izjav poudarili v Evropski komisiji, Evropskem parlamentu in Svetu EU, so nova pravila neposreden odziv na nove navade Evropejcev pri uporabi novih tehnologij. Potrošnja za naročniške storitve na avdio in video vsebine se namreč močno povečuje. Po ocenah bi lahko vsaj 29 milijonov ljudi, kar je blizu šest odstotkov potrošnikov v EU, koristilo prednosti čezmejne prenosljivosti, to število pa naj bi se v prihodnosti še povečalo. Po nekaterih ocenah bi lahko do leta 2020 naraslo na 72 milijonov.

Uredba pokriva tudi platforme, kot so Netflix, HBO Go in Spotify

Uredba pokriva naročniške platforme video vsebin na zahtevo, kot so Netflix, HBO Go, Amazon Prime, Mubi, Chili TV, plačljive spletne televizijske storitve, storitve predvajanja glasbe, kot so Spotify, Deezer in Google Music ali ponudnike spletnih iger. Glavna značilnost teh storitev je ponujanje dostopa do vsebin, zaščitenih z avtorskimi in sorodnimi pravicami, ter avdiovizualnih medijskih storitev. Novim pravilom se bodo lahko pridružili tudi ponudniki brezplačnih vsebin, kot so spletne storitve javne televizije ali radia, ki so zdaj geografsko blokirane.

Spletni ponudniki upajo na povečanje števila naročnikov

V Bruslju so opozorili tudi, da skoraj 60 odstotkov mladih v EU meni, da je možnost potovanja z naročninami pomemben dejavnik pri odločitvi za naročnino na spletne storitve. Nova pravila bodo tako odpravila te pomisleke in ponudnikom spletnih vsebin, ki jim ne bo več treba pridobiti licenc za druga ozemlja, na katera potujejo njihovi naročniki, omogočila, da povečajo število naročnikov. Dodatno naj bi k temu prispevali tudi stalno nižji stroški gostovanja v mobilnih omrežjih oz. uporabe prenosa podatkov po uniji. »Dosežek dogovora o prenosljivosti je odličen rezultat tesnega sodelovanja med institucijami EU, evropskimi podjetji in deležniki. Povsem smo prepričani, da bodo radiodifuzne hiše in platforme to videle kot priložnost za izboljšanje uporabniške izkušnje. Danes smo naredili še en konkreten korak k vzpostavitvi resnično enotnega digitalnega trga in enotne evropske digitalne družbe, ki sta dostopna vsem državljanom in prinašata dobičke podjetjem,« so poudarili v treh temeljnih ustanovah unije.