Nabiranje števila ogledov videoposnetkov sodi med pomembnejše prioritete spletnih platform. Oglaševalci so namreč pripravljeni za videooglase plačati precej več kot za običajne oglasne pasice. Tako lahko razumemo, zakaj je Facebook pred tedni s tolikšnim navdušenjem razkril, da videovsebine njihovega predvajalnika na družbenem omrežju vsak dan zberejo že okoli osem milijard ogledov.

Podatek je spoštovanja vreden, a le dokler ne upoštevamo, kaj pravzaprav vključuje. Trik se skriva v načinu beleženja ogledov. Facebook zazna ogled že, če se video predvaja tri sekunde. Za nameček je facebookov predvajalnik nastavljen na samodejno predvajanje vsebin, ki se vključijo, ko se pojavijo na zaslonu. Tudi če na njih niste pozorni in jih pravzaprav ne gledate. Prav tako ni pomembno, ali slišite zvok posnetka, ki je izhodiščno izklopljen. Bloomberg je zato že pred časom opozoril, da je število resničnih ogledov posnetkov na facebooku bliže pol milijarde kot osmim. Vendar se problem Facebookovega ponašanja s številom ogledov ne konča pri prenapihnjenih številkah.

Kot so v novem videu pojasnili ustvarjalci poučnih animacij In a Nutshell – Kurzgesagt, je velik problem že sam facebookov predvajalnik. Podjetju Marka Zuckerberga avtorji, ki svoje izdelke objavljajo na Googlovem youtubu, očitajo, da je med posnetki, ki so predvajani na facebooku, okoli tri četrtine ukradenih.

Ne pirati, temveč navadni tatovi

Ustvarjalci spletnih vsebin so pogosto tudi sami odvisni od oglaševalskega denarja. Zato jih ne moti, ko facebookovi uporabniki delijo njihove izdelke. Tega si pravzaprav želijo, saj s tem širijo svoj doseg in povečujejo potencialne finančne prilive. Ker pa facebookov algoritem privilegira posnetke, ki so objavljeni v njegovem predvajalniku, številni uporabniki in strani, ki želijo tudi same kopičiti svoj doseg, vsebine ustvarjalcev z youtuba, vima in drugih platform raje objavljajo v facebookovem predvajalniku.

Ker se z objavo v facebookovem predvajalniku izgubi povezava med originalnim posnetkom in posnetkom, objavljenim na facebooku, so vse koristi ogledov in morebitnega oglaševalskega dohodka omejene zgolj na spletno družbeno omrežje in uporabnike, ki so posnetke ukradli. Ustvarjalci medtem ostanejo praznih rok in celo zabeležijo občutno manjše število ogledov, kot jih z istimi vsebinami zabeležijo brezsramni tatovi. Najhujše pa je, da slednji kradejo univerzalno brezplačno dostopne vsebine, da bi se z njimi okoristili namesto ustvarjalcev. Ne gre torej niti za piratiziranje vsebin, temveč je to bliže kraji zaslug.