Koprski kriminalisti so pred dnevi na okrožno državno tožilstvo v Kopru podali kazenski ovadbi zaradi julijske delovne nesreče v pristanišču, ki se je končala s smrtjo delavca. Ena se nanaša na 48-letnega državljana Slovenije, po naših informacijah gre za nekdanjega žerjavista, ki je bil udeležen v delovni nesreči, Mladena Jovičića, druga pa na 59-letnega državljana BiH, šlo naj bi za signalista, ki ob nesreči ni bil na mestu samem, in sicer zaradi utemeljenega suma storitve kaznivega dejanja povzročitve splošne nevarnosti.

Za to kaznivo dejanje je zagrožena do osem let dolga zaporna kazen. Dodatne kazenske ovadbe je že napovedal tudi odvetnik družine pokojnega delavca Igor Cek, in sicer zoper odgovorne osebe podjetja Konteso, tako imenovanega izvajalca pristaniških storitev (IPS) v Luki Koper, prek katerega je v pristanišču delal pokojni delavec, pa tudi zoper odgovorne v Luki Koper.

Danes sindikalisti in uprava spet za skupno mizo

Uprava Luke Koper pod vodstvom Dimitrija Zadela je hkrati sprožila tožbo na sodišču, s katero izpodbija Jovičićevo zadnjo pogodbo o zaposlitvi, in sicer za delovno mesto skladiščnika. Na to delovno mesto je bil Jovičić prezaposlen neposredno po delovni nesreči. Zaradi tega sodnega postopka sta se minuli teden na okope postavila sindikat žerjavistov v Luki Koper in svet delavcev. Zaposleni so s svojevrstnim uporom, in sicer z doslednim upoštevanjem standardov varnosti pri delu, precej upočasnili delovni proces v pristanišču. Člani uprave in sindikalisti so nato v sredo vendarle sedli za skupno mizo in poskušali najti kompromis, ki bi rešil situacijo v Luki Koper. Pogovore bodo predvidoma nadaljevali danes. Uprava Luke Koper je namreč tudi sama priznala, da ji upočasnjeno delo povzroča težave predvsem na njenem ključnem terminalu, kontejnerskem, kjer delo že teden dni poteka počasi, posledice pa občutijo predvsem železniški prevozniki, ladjarji in poslovni partnerji Luke Koper.

V Luki Koper ovadbe za zdaj ne komentirajo

Jovičić je danes dejal, da je policijska ovadba del pričakovanega in običajnega postopka v taki delovni nesreči, a sama po sebi ne kaže na obstoj krivde, sodni postopek pa še ni uveden (vložena kazenska ovadba je namreč del predkazenskega postopka). V Luki Koper kazenske ovadbe za zdaj ne komentirajo, še zlasti ne zdaj, ko se s sindikalisti končno pogajajo o rešitvi situacije.

Poročilo o smrtni nesreči pristaniškega delavca, ki ga je v začetku januarja spisal preiskovalec pomorskih nesreč, je sicer Jovičića v večjem delu opralo krivde. Izpostavlja, da je resda delal brez napotkov signalista – pri čemer Jovičić trdi, da je bil že desetletja to ustaljen postopek dela –, umrli delavec pa se je znašel na tistem delu pristanišča, kjer ni bil pričakovan ali potreben. Kot je v sredini oddaji Odmevi poudaril Jovičić, je poročilo kot vzrok za nesrečo izpostavilo pomanjkljivosti pri delovnih procesih in neusposobljenost delavcev, ki v pristanišču delajo prek tako imenovanih izvajalcev pristaniških storitev. Podobne sklepe je mogoče najti tudi v poročilu delovnega inšpektorja, ki ga je Luka Koper izpodbijala na ministrstvu za delo, a je bila januarja njena pritožba zavrnjena.