Pet metrov in pol dolgega grenlandskega morskega je našel morski biolog Julius Nielsen. Z ekipo so ga nato preučili in ocenili, da je star najmanj 272 let, lahko pa je star celo 512 let. Ni znano, kdaj je morski biolog odkril najstarejšega živega vretenčarja, novica o njegovi neverjetni starosti je prišla na dan šele, ko je Nielsen končal svojo doktorsko disertacijo o grenlandskih morskih psih.

V začetku tega leta je profesor Kim Praebel z Arktične univerze na Norveškem ugotovil, da bi lahko bila življenjska doba morskih psov tudi 400 let. Nedavna raziskava pa dokazuje, da bi lahko bila njihova življenjska doba še daljša.

Raziskovalci so s pomočjo matematičnega modela analizirali lečo in roženico, preko katerih je moč povezati velikost živali s starostjo. Tako so našli način, kako določiti starost morskega psa, metodo za določanje starosti živali pa so potrdili lani.

Z merjenjem velikosti omenjenega grenlandskega morskega psa so raziskovalci zaključili, da se je rodil že leta 1505, se pravi še pred Shakespearjem. Grenlandski morski psi, znani tudi kot sivi morski psi iz družine Somniosidae, zrastejo en centimeter na leto, kar omogoča znanstvenikom da določijo starost z merjenjem njihove velikosti. Morski pes, ki naj bi bil star 512 let, je eden od 28 grenlandskih morskih psov, ki jih morajo znanstveniki še analizirati.

»To kar smo odkrili priča o tem, kako neverjetna so ta bitja in prav gotovo spadajo med najstarejše živali na svetu,« je lani povedal Nielsen. Znanstveniki se prav tako posvečajo genom te dolgoživeče živali in poskušajo odkriti, kaj je tisto, kar določa življenjsko dobo posameznih vrst, vključno z ljudmi.