V javnem zavodu Turizem Ljubljana so »izbrali nekatere ključne dogodke, ki bodo imeli pozitiven vpliv na nadaljnji razvoj turizma v prestolnici tudi v prihodnje«. Ob nagradi za aktivno delovanje na področju odgovornega turizma WTM Responsible Tourism Award, ki jo je Ljubljana kot edina evropska destinacija prejela minuli mesec, so v zavodu med drugim spomnili tudi na obnovo prostorov slovenskega turističnega informacijskega centra STIC na Krekovem trgu. STIC je od junija zaradi klančine ob vhodu in prilagojenega osrednjega pulta lažje dostopen invalidom, letos pa so dopolnili tudi nabor jedi z znamko Okusi Ljubljane. Mednje so na novembrskem kulinaričnem festivalu November Gourmet dodali na prav poseben način pripravljeno kranjsko klobaso.

Kako razpršiti turiste?

Že v začetku letošnjega leta so se v Turizmu Ljubljana tudi zavezali, da bodo poskusili obiskovalce iz starega mestnega jedra s prireditvami in dogodki privabiti še v druge, za zdaj turistično manj obiskane dele mesta ter tudi v okolico prestolnice in njene bližnje kraje. V zavodu so zato v sodelovanju z občinami osrednje Slovenije pripravili posebno akcijo. Obiskovalci, ki so na instagramu objavili fotografije s predlaganih izletniških točk in ob tem uporabili oznako #CentralSlovenia, so na obiskanem kraju prejeli lokalno darilo. »Z upravljanjem turističnih tokov v osrednji Sloveniji in drugod po državi lahko delno sprostimo mestno jedro, da bo prijetnejše za bivanje prebivalcev in tistih gostov, ki ostanejo,« so ob začetku akcije zapisali v zavodu.

Najdlje ostali Izraelci

Med cilji, ki jih doslej še niso izpolnili in ostajajo tudi v prihodnje, pa je tudi podaljšanje njihovega bivanja v prestolnici. »Cilj je milijon turistov, ki bodo v Ljubljani ostali tri dni,« je pred časom povedal ljubljanski župan Zoran Janković. Turisti se v slovenskem glavnem mestu zdaj zadržijo povprečno 1,8 dneva, kar je manj od začrtanih ciljev Turizma Ljubljana. V zavodu so si namreč v sklopu strategije razvoja in trženja turistične destinacije Ljubljana za obdobje 2014–2020 kot cilj zastavili približno 1,5-odstotno letno rast povprečne dobe bivanja, a se čas, ki ga turisti preživijo v Ljubljani, v zadnjih letih ni podaljšal, temveč se je nekoliko skrajšal. Med letoma 2012 in 2014 so se namreč obiskovalci v glavnem mestu zadržali povprečno 1,9 dneva, konec leta 2015 je povprečna doba bivanja turistov znašala 1,8 dneva. Tudi septembra letos je prestolnico po zadnjih uradnih podatkih republiškega statističnega urada obiskalo nekaj več kot 83.000 turistov, njihova povprečna dolžina bivanja je bila 1,8 dneva. Dvig na želenih 2,08 dneva do leta 2020 tako ostaja velik izziv. Najmanj časa so sicer septembra ogledu prestolnice namenili Kitajci (1,3 dneva) in Bolgari (1,4), najdlje so v glavnem mestu ostali Izraelci (2,4), sledili so jim turisti iz Združenega kraljestva (2,2). Največ je bilo Nemcev.