Ko se je leta 1999 pod okriljem Renaulta začela nova zgodba romunske Dacie, so se ji mnogi posmehovali. Danes je nizkocenovna znamka uspešnica.

Dacia je resnično zgodba o uspehu. Že s prvim avtomobilom se je nova strategija izkazala za zmagovalno: oblikovati vozilo, vanj pa vgraditi preverjeno, zanesljivo in cenovno dostopno tehnologijo iz Renaulta. Taki avtomobili so robustni, zanesljivi, preverjeni, cenovno ugodni ne samo ob nakupu, ampak tudi za vzdrževanje. Tako kot smo odprtih rok sprejeli nizkocenovne letalske prevoznike, je trg z navdušenjem sprejel tudi takšnega ponudnika med avtomobili. Dacia ponuja tisto, kar resnično potrebujemo, čustvene nakupe pa prepušča drugim znamkam.

V Evropi naj bi bil standard ljudi v povprečju dober, a se jih vse več odloča za nizkocenovni avto, celo na nemškem trgu. To ravno ne gre z roko v roki?

Nemčija je bila eden prvih trgov, kjer se je začela velika rast prodaje vozil dacia nove generacije. To niso kupci, ki kupijo dacio zato, ker si ne morejo privoščiti drugega avtomobila. To so premišljeni kupci, ki želijo kupiti nov avto, a ob tem prihraniti toliko denarja, da bodo s tem avtom resnično uživali na potovanjih in dogodivščinah. Ker ne dajo vsega svojega zaslužka za avto, si jih lahko privoščijo. Posebna zgodba pa je duster. To je eden redkih terencev, ki še zmorejo pravo »plezarijo«, saj se voznik ne bo prestrašil vožnje po grobem terenu, ki je do karoserije pogosto neusmiljeno. Da je duster pravi, ne nazadnje dokazujejo gorski reševalci.

Znamka vse bolj pridobiva tudi ugled. Kdaj se bo zgodilo, da ljudje nanjo ne bodo gledali podcenjevalno?

Ali kdo na Dacio gleda podcenjevalno? Kupci te znamke so ponosni ljudje, saj svoj avto jemljejo kot pametni nakup in javni izraz, da s svojim denarjem ravnajo gospodarno. V nekaterih državah ima Dacia celo visok status, tam se prodajajo vozila z usnjenimi sedeži, dvobarvno notranjostjo, avtomatskimi menjalniki… Za ilustracijo, sandero je trenutno najbolje prodajan avto v Evropi pri fizičnih kupcih, je pred golfom, cliom, fiesto, kar dokazuje, da kupci še kako opazijo ceno in vse naštete lastnosti.

Če bodo vozila dacia postala še kakovostnejša, bo to gotovo odsevalo tudi v višji ceni.

Dacia ostaja zavezana svojemu poslanstvu zanesljive in cenovno ugodne znamke. Da bi to ob sočasnem razvoju čedalje boljših vozil zagotovili, je potrebno veliko inovativnosti pri iskanju proizvodnih in tehnoloških rešitev. Dacia je usmerjena v nadzorovani razvoj. Zato tudi danes ne ponuja najnovejših tehnoloških poslastic, ampak v novega dusterja uvaja le tiste tehnologije, ki so na začetku bile del luksuza, a so potem v letih uporabe in milijonih vgradenj postale cenovno dostopne. maš