V teh dneh so to večinoma Italijani, Avstrijci, Nemci in Rusi, ki imajo v prazničnih terminih približno 80 odstotkov vseh nočitev. O njih in veselem decembrskem vzdušju je tekla beseda z izvršno direktorico prodaje in marketinga Hotelov LifeClass Portorož Saro Zakošek Ferenac.

Opaža, da so gostje letos veliko prej rezervirali svoje počitnice v primerjavi z lani. V hotelih sprejmejo več individualnih gostov, kar pomeni, da bodo s temi rezervacijami dosegli višjo povprečno ceno na nočitev.

Kaj je tisto, kar tuji gostje pri vas najbolj cenijo? Iz katerih držav prihajajo v največjem številu?

Na prvem mestu so že leta italijanski gosti. Sledijo jim Avstrijci, Nemci in Rusi. V Hotelih Lifeclass Portorož zagotovo cenijo vrhunske kakovostne storitve, vlaganja v prenovo praktično vseh naših šestih hotelov Lifeclass Portorož ter odlično termalno in velneško ponudbo. Pohvalimo se namreč lahko z najcelovitejšo termalno, zdravstveno in velneško ponudbo v Evropi, navsezadnje pa je že sama naša lokacija v središču Portoroža zavidanja vredna. Tukaj so neposreden dostop do morja, zasebna petzvezdična plaža, velneške storitve na plaži. Ne smemo pa pozabiti na vedno pomembnejši kulinarični turizem, ki ga nadgrajujemo ne samo v hotelskih restavracijah, kjer naših gostom ponujamo svežo in zdravo mediteransko hrano in različne diete, ampak tudi z modernejšim istrskim pristopom v Istrian bistro & Tapas baru. Za vse ljubitelje prestiža in kulinarike z doživetjem pa ravno za silvestrovo odpiramo povsem novo restavracijo Salina, ki bo skozi zgodbo popotovanja kristalov soli vsakega gosta navdušila s postrežbo, kakršne v Sloveniji še ne poznamo.

Vsak gost ima svoje posebnosti in tudi narodi se razlikujejo med seboj po svojih željah. Kateri so najzahtevnejši?

Vsekakor so najzahtevnejši Rusi. Poleg osebnega oziroma individualnega pristopa želijo namreč tudi možnost komuniciranja v domačem, torej ruskem jeziku in nenehno pozornost v času bivanja. Pripravljeni so plačati najvišjo ceno za sobo, po navadi želijo tudi višji standard (suite in večje apartmaje) ter so veliki ljubitelji zdravstvenih in velneških programov. Tudi v naših Termah Portorož so za takšne tretmaje pripravljeni odšteti tudi do 5000 evrov na osebo. Italijanski gostje so dosti bolj usmerjeni v kulinarično razvajanje. Na voljo želijo imeti raznovrstno kulinarično ponudbo s poudarkom na svežih ribjih specialitetah in mediteranski prehrani. Prav tako kot ruski gostje so pripravljeni odšteti visok znesek za razvajanje v Termah Portorož. Še posebno navdušeni so nad tajsko ponudbo v Wai Thai centru.

Najbolj mondeno mesto na Obali je privlačno že samo po sebi. Kaj je še tisto, kar najbolj privablja tuje goste?

Poleg dostopnosti in dobre infrastrukture je zagotovo ključnega pomena blagodejno mediteransko podnebje, ki pomaga ljudem razbremeniti telo ob stresnih trenutkih, ko niso na dopustu. Za svoj denar v resnici dobijo še več kot samo bivanje, ob naši pestri ponudbi v Termah Portorož, kjer se lahko razvajajo v sedmih različnih centrih, pa vsak zahteven gost najde nekaj, kar v tistem trenutku potrebuje za izboljšanje svojega zdravja ali pa morda samo za preventivo. Poleg tega pa je Portorož dobra izhodiščna točka za izlete v druga mesta v Italiji in na Hrvaškem, ima bližnja nakupovalna središča, letališče, golf igrišča in naravne ter pomembne kulturne znamenitosti. Nikakor pa ne gre zanemariti niti občutka varnosti, ki ga imajo turisti sicer tudi drugod po Sloveniji.

Misli čedalje bolj uhajajo k silvestrovanju. Kakšna bodo vaša presenečenja?

Vsak gost v naših hotelih Lifeclass Portorož (z redkimi izjemami ) ima poleg bivanja za novo leto rezervirano tudi silvestrsko večerjo. V nekaterih restavracijah so razprodane že praktično vse mize. Program bo, kot vsako leto doslej, zelo bogat. Poleg vrhunske kulinarike bodo gostje deležni izvrstnega glasbenega in plesnega programa, pozabili pa nismo niti na najmlajše. Posebej za njih smo pripravili pester otroški program, ob katerem se bodo zabavali z našimi animatorji. Poleg tega pa za letošnje silvestrovanje pripravljamo slovesno odprtje nove restavracije Salina, ki sem jo že omenila. Gre za prestižno restavracijo, ki je sicer v Grand hotelu Portorož, a ne bo delovala kot hotelska restavracija. Goste bo razvajala z novim konceptom strežbe, z zgodbo hrane skozi kulinarično doživetje. Restavracija bo do poletja odprta samo ob praznikih in ne bo imela ponudbe a la carte, temveč šest- in sedemhodni jedilnik s fiksno ceno. Silvestrska sedemhodna večerja bo med drugim vključevala vinsko spremljavo ob vsakem hodu, v sladico pa se bodo prikradli lističi 24-karatnega zlata.

Zagotovo niste pozabili niti na družine z majhnimi otroki. Ali imate kakšne novosti zanje?

Letos smo povsem prenovili in uredili največje družinske sobe v našem Hotelu Mirna. Tam bodo svoj čas za oddih našle družine z majhnimi otroki, poskrbljeno bo tudi za tiste, ki imajo več otrok. Družinam prijazen hotel ima največje družinske sobe v Portorožu, svoj lastni zunanji bazen, neposredno notranjo povezavo z bazeni z ogrevano morsko in termalno vodo ter drugo velneško ponudbo. Poleg tega je za otroke poskrbljeno na vsakem koraku – v sobi z igračami, igralnih kotičkih na recepciji, jedilnici in seveda tudi v Termah Portorož. Poleg tega so na voljo družinski paketi s tistimi dodatki, ki jih navadno s seboj na dopust vozimo od doma. Kot so recimo previjalna mizica, banjica, nočna lučka… Poleg tega bo pester animacijski program potekal v novi igralnici v Hotelu Neptun, kjer bodo na otroke pazili tudi naši hotelski morski junaki mini-ioni. Najmlajše obiskovalce bo obiskal Božiček, z njimi pa se bodo animatorji zabavali tudi na najdaljšo noč v letu.

Leto končujete zelo optimistični.

Res je, letošnja turistična sezona je bila posebna, saj so bila gibanja v povpraševanju zelo pozitivna in dinamična, opaziti pa je močno in zelo očitno okrevanje na gospodarskem trgu.