»Bo vedno tako poceni ali samo danes?« je presenečeno vprašala ena izmed prvih radovednežev, ki so ta teden že takoj po odprtju raziskovali nizkocenovno trgovino Robin Food nasproti Kina Šiška. Šiškarji so se zelo razveselili, da je lokal pri bankomatu spet poln, jih je pa njegova vsebina kar malo zmedla. Koncept trgovin Robin Food je namreč nekoliko drugačen od običajnih trgovin. To so nekakšni outleti s hrano. In če v outletih z oblačili po nižjih cenah ponujajo obleke iz preteklih sezon, outleti s hrano marsikje po svetu polnijo police s tako imenovanimi presežki, ki bi po ustaljenih smernicah prej ali slej romali v uničenje.

Iskanje in pogajanje

Dalibor Matijević, direktor podjetja Smart Futuristic, ki je zasnovalo blagovno znamko Robin Food, je pojasnil, da od dobaviteljev, proizvajalcev ali trgovcev odkupijo blago, ki mu bo kmalu potekel rok uporabe ali pa so ga iz različnih razlogov umaknili iz prodaje. »Sprva smo želeli reševati tudi izdelke, ki so še varni za zaužitje po poteku roka 'uporabno najmanj do', vendar to pri nas ni dovoljeno. Zato so vsi naši izdelki znotraj roka uporabe, večinoma je ta nekoliko krajši, imamo pa tudi kar nekaj izdelkov, ki imajo rok trajanja še eno leto,« je povedal Matijević in pokazal na police s premium izdelki, ki jim jih je uspelo dobiti, ker se je proizvodnja ustavila.

Druge izdelke jim je uspelo ugodno odkupiti, ker ima proizvajalec v skladišču veliko zalogo, ki mu zaseda preveč prostora, in jo mora hitro spraviti v promet, potem pa so tu še izdelki, ki so jih trgovci že vrnili dobaviteljem, izdelki, ki so jim zamenjali embalažo, in izdelki, ki so bili odpoklicani zaradi ukinitve programa. V iskanje presežkov ekipa Robin Food vloži veliko energije, prav tako se vztrajno pogajajo z dobavitelji, pod kakšnimi pogoji bodo prevzeli njihove presežke. In če je izpogajana cena nizka, je nato seveda tudi cena v trgovini nizka. »Naše cene so pod ceno vseh drugih, zato lahko rečemo, da bodo vedno vsi izdelki v akciji. Popust je odvisen predvsem od tega, kako blizu roku uporabe je izdelek in kakšne pogoje nam je dal dobavitelj. Boljši ko so, večji popust lahko damo,« je še pojasnil mladi podjetnik.

Majhne cene, velik namen

Že hitri sprehod skozi trgovino pod mehiško restavracijo ob Celovški cesti potrdi, da je Robin Food verjetno res najcenejši v Sloveniji. Večina cen se giblje pod enim evrom, najvišja cena je pet evrov, kolikor stane liter oljčnega olja. Cena pakiranja treh konzerv tunine je 1,8 evra, paket šestih vegetarijanskih ali jetrnih paštet ponujajo za 0,46 evra, pirina moka stane 0,92 evra in jagodni džem 0,75 evra. »Koliko stane ena lizika? Devet centov? Potem mi jih dajte pa kar 50,« je bila na odprtju navdušena gospa, ki ima veliko vnukov.

Trenutno so police polne, na njih je od začimb, čipsa, kislega zelja in testenin do napolitank, kave, čaja, kokosovega mleka v prahu in bio instant juh. Toda že v naslednjem tednu ali dveh ne bo več tako. Trgovine Robin Food so posebne tudi v tem pogledu, da se ponudba sproti spreminja. Na mestu izdelka, ki ti je bil všeč, bo kmalu že nekaj drugega. To dobro ve Maruša, ki redno nakupuje v mariborskem Robin Foodu. »Ko sem mami povedala za to trgovino, mi je rekla, ali mi je res treba hoditi v socialno trgovino. Potem pa sem ji razložila, jo vzela s seboj in povsem je spremenila mnenje. Koncept mi je zelo všeč, saj preprečuje, da se meče hrana stran,« se je razgovorila Štajerka, ki je neskončno vesela, da se je Robin Food tako kot ona preselil prav v Šiško.

Tudi Matijević, ki je v teh dneh v vlogi prodajalca, ima veliko dela s pojasnjevanjem, za kakšno trgovino pravzaprav gre. Sploh starejšim generacijam, ki prihajajo z vprašaji, ali imajo mleko in sadje. Za zdaj še ne, ampak v načrtu imajo tudi to. Tretjino ponudbe naj bi predstavljala suha živila, tretjino kozmetika, čistila, pralni praški in podobno ter tretjino sveži izdelki, od jogurtov do pakiranega kruha. Spomladi pa naj bi se še razširili in dodali trajnostni kotiček, ki bo deloval kot trgovina brez embalaže.