Ljudje smo barvita bitja, barve nas tako ali drugače spremljajo vse življenje. Njihov vpliv naj bi bil precej večji, kot si večina predstavlja, ali je res tako, pa smo ugotavljali tudi na primeru dveh avtomobilov. Barvi karoserije tokratnih testnežev, športnih terencev, se namreč ne bi mogli bolj razlikovati. Če bela, v katero je bil obarvan peugeot 3008, načeloma pooseblja človeka, ki je duhovno motiviran, intenzivno meditira, je neobremenjen in kozmično moder, pa je sporočilo za človeka z rdečo barvo, ki je krasila renaulta kadjarja, želja po moči, zmagi in uspehu ter ljubezen do športa. Lahko torej že iz naštetega posplošimo, kdo izmed Slovencev je kandidat za prvega in kdo za drugega?

Nam je rdeča barva avre veliko bliže, torej bi moral v tokratni primerjavi v naših očeh kadjar z lahkoto slaviti zmago. Toda v intimnem spoznavanju smo ugotovili, da se bo moral močno potruditi, tudi zato, ker sta si tekmeca v številnih kategorijah neverjetno blizu. Da je bila tokratna primerjava še bolj napeta, pa je poskrbela dvojna lenta peugeota, saj se hvali z naslovom slovenskega (med glasovalci smo bili tudi novinarji Dnevnika) in evropskega avta leta. To pa ne more biti naključje.

Športni terenci so evropski prodajni hit, ne glede na velikostni razred. Odgovor na vprašanje, zakaj je tako, pa je precej manj zapleten, kot bi si morebiti mislili. Pravzaprav je dovolj, da vas športni terenec omreži, že enourna testna vožnja. Po njej boste spoznali vse prednosti visokega položaja sedenja in posledično večje preglednosti – mlajši vozniki, saj vemo, kaj boste porekli, da to ni pomembno –, mišičasta podoba pa daje tudi občutek večje varnosti. Ta pa ni lažen. V našem primeru se namreč oba hvalita z maksimalno oceno petih zvezdic na testnih trčenjih EuroNCAP, pa čeprav so v zadnjem času zaostrili kriterije.

Všečna sta, o tem ni nikakršnega dvoma, zato oba privabljata poglede večinoma zavistnih očividcev, ki so prepričani, da sta veliko dražja, in ju posledično ne zmorejo zapeljati v svoj hlev. Pa saj smo bili ob pogledu na cenik presenečeni tudi sami – ne presegata meje 25 evrskih tisočakov. Kar pomeni, da sta dostopna žepu povprečnega Slovenca. Pa poglejmo, na katerih področjih sta si tako podobna, da bi lahko bila celo dvojčka. V prvi vrsti je to dolžina karoserije, ki se pri obeh ustavi ob številki 445 centimetrov. Gre za dolžino, ki jo lahko obvlada voznik povprečnega znanja, tudi tedaj, ko so potrebni mestni manevri. Ne bodite presenečeni, ker je notranjost prostorna, centimetri na zadnji klopi pa odmerjeni dovolj razkošno, da bosta tja sedla tudi dva odrasla. O kakšnem godrnjanju, ker centimetrov za kolena in glavo ni dovolj, seveda ni govora. Tudi prtljažna luknja je pri obeh podobna, v manjši prednosti je peugeot (520:472 l; dovolj za štiričlansko družino), pri obeh hvalimo tudi, da ima prtljažnik dvojno dno. Škoda je le, da prtljažnim vratom ne streže elektrika. Navdušujeta tudi s serijsko opremo; tempomat, senzorji in dvopodročna klimatska naprava so pri obeh samoumevni, kadjar pa je imel še navigacijo, v usnje oblečene in ogrevane sedeže ter pametni ključ v obliki kartice. In razlike?

Najbolj očitna je v zasnovi notranjosti. Peugeotova je nekaj posebnega ne samo zaradi uporabljenih materialov (tudi neke vrste blaga) in številnih stikal, ki spominjajo na tista v potniških letalih. Posebnost je tudi položaj majhnega volanskega obroča, ki je občutno nižji, kot smo vajeni, tako da na merilnike gledamo nad volanom. Posebnosti se hitro navadite, vsaj nam pa je bila zelo všeč. Renault pri notranjosti stavi na klasiko, katere del je tudi zaslon na dotik, ki deluje skorajda brez napake. Na neki način še najbolj različna sta si bila pri motorjih. Tako pri prostornini pljuč (3008 stavi na 1,2, kadjar na 1,6 litra) kot številu konjičkov (130 in 165), ki čakajo, da jih spustimo v dir. Bencinarja sta kos tudi nekoliko bolj dinamični vožnji, je pa res, da je tam, kjer je peugeotu pojenjala sapa, njegov tekmec še kar pospeševal. Zato ne čudi, da je v prednosti pri uradno izmerjenih zmogljivostih (205:188 km/h, 9,2:10,8 s). Za prenos moči na prednji kolesi sta skrbela 6-stopenjska ročna menjalnika. Samodejni pri kadjarju v kombinaciji z bencinskim motorjem ni na voljo, podobno kot tudi ne štirikolesni pogon, ki ga ponujajo zgolj pri močnejšem dizelskem motorju. Pri P3008 pa je 6-stopenjski samodejni menjalnik lahko vaš za doplačilo približno 1500 evrov. Seveda tudi pri kadjarju ponujajo šibkejšo različico z močjo 130 konjev. Če se odločite zanjo, ob nekoliko slabši opremi prihranite dobra dva tisočaka. Več pa v sklepu.