Lani je na platformi za zbiranje denarja indiegogo močno odmevala kampanja podjetja Waverly Labs. Sredstva so zbirali za razvoj aplikacije in brezžičnih slušalk the pilot, ki v realnem času prevajajo tuje jezike. Potencial za tak tehnološki pripomoček je javnost takoj prepoznala in mu namenila več kot štiri milijone ameriških dolarjev zagonskih sredstev.

Slušalke se prek brezžične povezave povežejo z mobilnim telefonom, kjer aplikacija poskrbi, da uporabnik prejme ustrezen prevod govora, ki ga zaznajo v okolici. Slušalke the pilot bi lahko postale nepogrešljiv pripomoček na letališčih, konferencah, v bolnišnicah in povsod, kjer se prepletajo različni jezikovni tokovi. Ampak njihov izumitelj Andrew Ochoa je imel zanje sprva povsem drugačne načrte – spoznavati tuja dekleta. V enem od intervjujev pojasnjuje: »Idejo za take slušalke sem dobil na potovanju. V Franciji sem namreč spoznal čudovito dekle, ki ni govorilo angleško, jaz pa ne francosko. Poskušala sva z različnimi pripomočki, da bi se lažje sporazumevala, vendar je bilo vse zelo okorno. Ves čas sva pravzaprav gledala v najine mobilne telefone in vnašala besedilo v prevajalnike.«

Pripomoček, vreden Zvezdnih stez

Dve leti pozneje je izpod rok inženirjev in oblikovalcev luč sveta ugledal prvi testni primerek. Inženirji so se primarno posvetili razvoju algoritmov v aplikaciji, ki skrbijo za hipno prevajanje, slušalke pa služijo kot podaljšek izkušnje. Uporabnik lahko namreč uporablja zgolj mobilni telefon, da prejme glasovne prevode, vendar je doživetje popolnejše z uporabo slušalk. Te delujejo tudi v konferenčnem načinu. To pomeni, da lahko eno slušalko posameznik posodi drugi osebi, na tak način pa oba prejemata prevode in lahko komunicirata, čeprav govorita vsak svoj jezik. »Kaj takega smo lahko do zdaj videli le v znanstvenofantastični seriji Zvezdne steze,« so pisali navdušeni privrženci.

Aplikacija brezplačno podpira francoščino, španščino, angleščino, portugalščino in italijanščino. Z nakupom določenih paketov lahko glasovno knjižnico nadgradite še s preostalimi razširjenimi jeziki. Med kampanjo zbiranja denarja se je pojavilo kar nekaj dvomljivcev, ki se jim je izdelek preprosto zdel predober, da bi lahko bil resničen. Podjetju Waverly Labs so očitali, da niso poskrbeli za dovolj nazorne prikaze delovanja in da vsa kampanja stoji zgolj na privlačni ideji, vendar je podjetje suvereno razkrilo, da je dvomljivcev le peščica. Zgolj v nekaj mesecih po koncu kampanje indiegogo so prodali za več kot pet milijonov ameriških dolarjev prednaročil. Konec septembra so naznanili, da so končno dosegli stopnjo, ko se lahko lotijo množične proizvodnje. Obljubljajo, da bodo kupci svoje slušalke prejeli še pred iztekom tega leta. Slušalke z aplikacijo trenutno ponujajo po akcijski ceni 249 ameriških dolarjev, sicer pa bo zanje treba odšteti 299 dolarjev.