Seveda lahko pešci za svojo varnost veliko naredijo sami. Prometna realnost je namreč takšna, da z očmi voznika prav vsak dan vidimo pešca, ki narobe prečka cestišče in se tako po nepotrebnem izpostavlja nevarnosti. Bodisi gre za prečkanje vozišča tam, kjer ni prehoda za pešce, bodisi pri rdeči luči na semaforju. V obeh primerih je skupno nezavedanje nepravilnega ravnanja ter ogrožanja sebe in drugih. Tega nezavedanja je med pešci v Sloveniji preveč. Sploh v naseljih, v katerih se zgodi 85 odstotkov vseh nesreč z njihovo udeležbo. Statistika namreč kaže, da je bilo lani smrtnih žrtev med pešci kar dvaindvajset oziroma sedemnajst odstotkov vseh umrlih v prometu. Pri čemer nadpovprečno izstopajo starejši udeleženci, saj je bilo deset mrtvih starejših od 64 let. Še posebno pogosto so pešci v prometnih nesrečah udeleženi v jesenskih in zimskih mesecih, ko so vremenske razmere zaradi megle in dežja neugodne, svetli del dneva pa je krajši.

Vse to dobro poznajo pri agenciji za varnost v prometu, zato so se lotili tridnevnega opazovanja pešcev v različnih krajih po Sloveniji. Ugotovitve so vse prej kot spodbudne: triindevetdeset odstotkov pešcev ni uporabljalo nobenega odsevnika za večjo vidljivost, dobra petina je kršila eno izmed prometnih pravil – med neustreznimi ravnanji sta prevladovala prečkanje zunaj označenega prehoda za pešce (71 odstotkov) in uporaba prenosnega telefona ali slušalk (16 odstotkov). Gre za prekrške, za katere je zagrožena globa od štirideset do osemdeset evrov.

Da pešci po nepotrebnem umirajo, se vse bolj zavedajo tudi avtomobilski proizvajalci, zato postajajo tehnologije in varnostni sistemi, ki zaznavajo pešce in samodejno zavirajo v sili, del serijske opreme. K temu jih silijo tudi pri organizaciji EuroNCAP, ki opravlja testna trčenja, saj ima danes varnost pešcev ob trku pomemben delež pri končni oceni nekega avtomobila. Zato se splača potruditi, menijo proizvajalci.

Ker bo prihodnost obarvana električno, se bodo na štirikolesnike, ki ne povzročajo hrupa, saj vozijo skoraj neslišno, morali privaditi tudi pešci. Njim v prid naj bi šli samovozeči avtomobili, ki naj bi poskrbeli, da bo žrtev v prometu občutno manj. Da jih je trenutno občutno preveč, se zavedajo tudi odgovorni v Sloveniji, zato so si zastavili nalogo, da bodo število umrlih pešcev do leta 2022 zmanjšali za polovico v primerjavi z lani. Za dosego tega cilja bo ključno zavedanje med vozniki in tudi pešci, da hitrost ubija, sploh v mestu, kjer vsak kilometer na uro preveč pomeni tanko mejo med življenjem in smrtjo.