Danes tako skorajda ni več štirikolesnika, ki ne bi ponujal možnosti različnih povezav s pametnimi telefoni, ki naprej omogočajo pretakanje vsebin s telefona v avtomobilsko enoto (poslušanje glasbe, branje sporočil…), prostoročnega telefoniranja, s pomočjo aplikacij opozarjanja na morebitne težave na cesti… Skratka, telefon postaja vse pomembnejši »del« avtomobila oziroma ključni element pri njegovem infozabavnem sistemu, ki sočasno postaja eden ključnih dejavnikov pri nakupu avtomobila. Tako je ena zadnjih raziskav, ki so jo opravili v podjetju McKinsey, pokazala, da zdaj že večina kupcev avtomobila sodobne tehnologije ocenjuje celo za pomembnejše od voznih lastnosti in da je kupcev, ki bi znamko vozila zamenjali, če bi jim druga kot edina ponujala popoln dostop do aplikacij, podatkov in multimedijskih vsebin, že 37 odstotkov.

Vse to niti ne čudi, zato pa ob vsem naštetem bolj nekaj drugega, pri čemer pridemo do omenjene desetletnice iphona. Ta namreč pomeni tudi, da smo uporabniki te in podobnih naprav že desetletje navajeni zaslonov na dotik, ki delujejo tekoče, odzivno. Ki ob dotiku nemudoma reagirajo, ki omogočajo nezatikajoče drsanje (»scrollanje«), ki skratka delujejo tako, kot je treba. Zato je enostavno težko razumeti, da vsaj podobnega hkrati nismo deležni pri avtomobilskih zaslonih na dotik. Seveda vseh še zdaleč ne moremo in ne smemo metati v isti koš, a vseeno lahko mirno zapišem, da je danes tudi najboljši in najbolj odziven še vseeno bistveno slabši od prvega iphonovega pred desetimi leti. Pri čemer ni treba poudarjati, kako je s tistimi, ki bi jih uvrstili med slabše, pri katerih zaradi slabe odzivnosti uporabnik določen ukaz pritisne večkrat, kar z zamudo zazna tudi sistem, ki uporabnika »odpelje« dlje po meniju, kot je hotel, to nato zahteva vračanje, vse skupaj pa, hočeš – nočeš, uporabniku tudi načne živce. In ima za posledico tudi manj varno udejstvovanje v prometu.

Seveda bi bilo najenostavneje reči, da je pač treba vse to nastaviti pred vožnjo in se med vožnjo na to ne ozirati. A kaj, ko se tega pri vse več avtomobilih skorajda ne da več. Kar prav tako opažam, je namreč tudi to, da so zdaj vse pogosteje že kar vse nastavitve osredotočene na centralni avtomobilov zaslon. In ker jih je večina sposobna prikazovati samo eno stvar hkrati, se denimo zgodi, da v trenutku, ko želimo nastaviti način delovanja klimatske naprave, njeni simboli prekrijejo celoten zaslon, na katerem je ravno v tistem trenutku izrisana navigacija, ki kaže, po katerem izvozu moramo peljati, da pravilno sledimo poti do našega cilja. Pa še marsikaj podobnega, kar je posledica tega, čemur razvojniki tako ponosno pravijo »minimalizem« ali »prečiščenje armaturne plošče odvečnih stikal in gumbov«. Ki pa dejansko še zdaleč niso »odvečni«. A to je že tema za kdaj drugič.