Na novembrski XXL konferenci bo šempetrski SAOP slovesno zaokrožil 30-letnico delovanja. Podjetje, ki je bilo prepoznano za najboljšega zaposlovalca Zlate niti 2010 med srednje velikimi podjetji, ima za seboj in pred seboj zelo dinamično obdobje, saj poldrugo leto deluje pod okriljem češke skupine Solitea, v kateri je že osem podjetij in s katero pospešeno razvijajo nov sodoben sistem ERP. »Pri tem projektu sodeluje osem sodelavcev iz naše slovenske ekipe, prihodnje leto se bo njihovo število še povečalo,« napoveduje direktorica Petra Šinigoj, ki je Sonjo Šinigoj nasledila februarja letos.

Podjetje je število zaposlenih v zadnjih petih letih okrepilo za tretjino, saj zaposluje že 82 sodelavcev. Njihova povprečna starost je 39 let. Nedavno so uspešno zapolnili dve ključni delovni mesti, in sicer položaj vodje projektne pisarne in vodje kakovosti. Več delovnih mest imajo še odprtih. Potrebujejo izkušenega programerja poslovnih rešitev C#, ki bo v skupini razvoj sodeloval pri razvoju poslovne rešitve iCenter. »V skupino želimo privabiti sodelavca, ki bo užival v delu razvijalca poslovnih rešitev in se bo dobro znašel v agilnem okolju. Želimo si sodelavca, ki bi dolgoročno lahko postal pomemben člen v naši mednarodni skupini, ki razvija novo poslovno rešitev z najsodobnejšo tehnologijo in oblačno, storitveno usmerjeno arhitekturo,« pojasnjuje Šinigojeva. Potrebujejo tudi sistemskega analitika za knjigovodstvo in plače, knjigovodjo-računovodjo, študentom pa dajejo priložnosti za pridobivanje izkušenj na področju prodaje.

»Iskanje novih kadrov je velik izziv, zato smo se že pred leti povezali z zunanjo kadrovsko agencijo, ki za nas izbira primerne strokovnjake. Njihovo svetovanje je strokovno in nam pomaga pri naboru novih sodelavcev. Interno za naše zaposlene skrbi oddelek izobraževanja, odgovoren za pripravo internih izobraževanj in s tem tudi za kadrovski razvoj zaposlenih. Dodatno smo okrepili kadrovsko službo, kjer se zdaj ena oseba v celoti ukvarja prav z razvojem kadrov. V prejšnjem letu smo tudi bolj strukturirano zastavili interno komunikacijo – uvedli smo mesečno e-glasilo, več se družimo neformalno, kar je za dobro ozračje v podjetju zelo pomembno,« našteva Šinigojeva.

Svoje metode kadrovanja zaradi novega lastnika niso spreminjali ali prilagajali. Pri zaposlovanju in kadrovanju so popolnoma samostojni tako v Sloveniji kot v podružnicah na Hrvaškem in v Srbiji.

Delovanje pod novim lastnikom jim ni okrnilo samostojnosti. »Smo enakovreden partner, ki skupaj s skupino programerjev in poslovnih analitikov sodeluje v mednarodnih projektih pri razvoju novih rešitev. Prispevamo tako vsebine kot tehnološko znanje. Popolnoma samostojni smo tudi pri oblikovanju strategije za srbski in hrvaški trg.«

Šinigojeva vidi prednosti združitve predvsem v tem, da so sami težko konkurirali večjim tekmecem, ki pospešeno razvijajo sodobna poslovna orodja. »Zdaj smo veliki tudi mi, z večjim razvojem, in verjamem, da bomo tudi v prihodnosti odločilni igralec na področju sistemov ERP.«

Lani so izvedli skoraj 120 različnih izobraževanj za zaposlene, kamor sodijo strokovna izobraževanja, povezana s specifičnim delovnim mestom, ter tudi udeležba na konferencah in strokovnih seminarjih. Oktobra so na željo zaposlenih zaradi povečane komunikacije v angleščini začeli tečaje tega jezika. Izobraževanje bo potekalo celo leto, udeleži se ga lahko vsak zaposleni.

SAOP je bil za najboljšega zaposlovalca prepoznan pred sedmimi leti, dobro počutje zaposlenih pa jim je tudi zdaj, četudi sistematičnih anket ne izvajajo, pomembno. »Pozitivno klimo je treba čutiti in graditi vsak dan. Želimo, da je vsak zaposleni ponosen, da dela v SAOP. Če se dobro počutiš, delaš z veseljem, in če delaš z veseljem, se to izraža v osebnih in tudi v rezultatih podjetja.«

Petra Šinigoj podjetje odlično pozna, saj je v njem zaposlena že več kot 20 let. Sprva je delala v oddelku podpore in prodaje poslovnoinformacijskega sistema ERP iCenter, pozneje je bila produktni vodja za rešitvi miniMAX in Saopnet POS. Bila je tudi vodja oddelka za izobraževanje in podporo uporabnikom.