Je že tako, da danes vsi nekako plujemo s tokom, ki nam ga narekuje življenje. Le malo je takih, ki se temu upirajo, še manj pa takih, ki jim to uporništvo prinese kaj dobrega. Preostali končajo nerazumljeni, zasmehovani, pozabljeni. A pozor, pluti s tokom ne pomeni le, da nimate svoje volje ali izostrenega čuta za okolico. Pluti s tokom pomeni tudi, da lahko krmarite čoln na reki življenja.

In tako nekako se v svetu bleščeče pločevine skušajo danes uveljaviti številne avtomobilske znamke. Vsaka išče svoj prostor pod soncem in svoj delež srca in razuma kupcev, zato so prisiljene slediti njihovemu okusu, ki ga, roko na srce, včasih tudi same narekujejo. S tem pa soustvarjajo avtomobilski vsakdan prihodnosti. Seat je ena od znamk, ki se je prerodila iz nekakšnega sivega španskega račka, ki je dolga desetletja izdeloval licenčne avtomobile, tudi manj kakovostne, do pravega španskega ponosa, ki se vsaj navzven kaže v tisti pravi luči. Pozabimo za trenutek na tehniko in na to, iz katerega gnezda izvira, posvetimo se raje tistemu, zaradi česar so avtomobili kova arona eden od napovednikov prihodnosti.

Da je segment športnih terencev čedalje bolj priljubljen, je znano. Kupci to iščejo in zahtevajo, avtomobilska industrija, ki jih je na ta okus tudi navadila, mu zvesto sledi. Kdor namreč danes nima v ponudbi takega vozila, ima v rokah presneto slabe karte. A trg gre vedno še korak dlje: ni več dovolj, da je v ponudbi športni terenec, mora jih biti več, različnih velikosti in različnih namenov. Španci so v segment, v katerem se že zdaj preriva kar nekaj tekmecev, poslali arono, ki se predstavlja v svoji najboljši luči. Kar smo preizkusili tudi sami: je čvrsta, zanesljiva, okretna, udobna in predvsem živahno drugačna. Voznika in potnikov ne pusti hladnih, saj se dobro počuti na odprti cesti, kjer ne manjka ovinkov, na avtocesti in tudi v mestnih središčih. Vožnja z arono je enostavno uživanje.

Dodana vrednost so tudi všečne oblikovne poteze. Kar za Seat ni nič čudnega, njegov DNK je prepoznaven, zato je avto sodoben. V prid mu govorijo tudi dimenzije: dolžinska mera je 4,14 metra, kar je osem centimetrov več od nove ibize, po kateri se zgleduje pri varnosti in tudi tehnologiji. Je pa zato z višino 1,54 metra deset centimetrov višja, kar pomeni, da je prostora za glavo v potniški kabini občutno več. Več je tudi litrov v prtljažnem prostoru: arona jih premore 400, ibiza »le« 355. Prav višje sedenje in večja oddaljenost dna vozila od ceste aroni dajeta prepotrebni »terenski« občutek, pa čeravno se mora na terenu znajti zgolj s sprednjim pogonom, saj štirikolesnega ne ponujajo niti za doplačilo.

Arona je po leonu in ibizi tretji Seatov novi model, ki se je možnim kupcem predstavil letos. Nadaljuje zgodbo nekoliko večje atece, v prihodnjem letu bodo predstavili še za številko večjega športnega terenca s predvidoma do sedmimi sedeži. Do takrat bo tudi arona jadrala na krilih dobrih prodajnih številk svojega (pod)segmenta, saj so se te od leta 2015 do danes povečale kar za štirikrat. Zato je razumljivo, da je tovarna za naložbe in stroške razvoja za novo ibizo in zdaj še arono namenila kar 900 milijonov evrov. Seveda še tako všečen avtomobil ne more biti uspešen brez dobrih pogonskih motorjev. Arona posega po že znanem koncernovskem receptu, ki se je izkazal pri drugih modelih. Tako so motorji za arono opremljeni s sistemom direktnega vbrizgavanja goriva, turbopolnilnikom in sistemom start-stop. Paleta motorjev obsega tri bencinske pogonske agregate iz aluminija (moč od 95 do 150 konjev oziroma od 70 do 110 kW; šibkejša dva sta enolitrska trivaljnika, močnejši je 1,5-litrski štirivaljnik z aktivnim izklopom valjev) in en dizelski 1,6-litrski z dvema različnima močema (95 in 115 KM oziroma 70 in 85 kW), za doplačilo za prenos moči skrbi sedemstopenjski samodejni menjalnik DSG. Sredi prihodnjega leta napovedujejo še enolitrski motor TSI s pogonom na stisnjeni zemeljski plin (CNG) z močjo 90 konjev (66 kW; 90 KM), s čimer bodo med prvimi v segmentu športnih terencev.

Arona je avtomobil, ki ga voznik za volanom takoj začuti. Je nezahtevna, udobna in igriva, poleg tega se z njo voznik zelo hitro ujame. Avtomobilu se vidi in za volanom se čuti, da izvira iz koncerna, kjer dajo veliko na enostavno uporabo, zato voznik nima ne prezahtevnega ne prezapletenega dela z njo. Poleg tega navdušuje podvozje, ki je ravno prav mehko, da je vožnja udobna, a pri tem niti enkrat ne zaplava. Menjalnik, uporaba osrednjega osempalčnega zaslona ali preglednost, vse to je na najvišji možni ravni. Avtomobil, ki se torej dobro počuti na odprti cesti ali v mestni gneči. Da, arona je povzela vse to, kar ta segment danes predstavlja in kar vozniki pričakujejo. Na slovenske ceste bo predvidoma zapeljala januarja prihodnje leto, cena se začne pri 14.990 evrih.