Pa očitno ne samo za naš okus. Med našim druženjem z njim smo se večkrat počutili kot lutka v izložbi trgovine z oblačili, saj se toliko pogledov na nas (beri: avto) že dolgo ni lepilo. Tudi ogovorilo nas je v zvezi z njim kar nekaj ljudi, najbolj nam je v spominu ostal uslužbenec na hrvaški cestninski postaji na avtocesti proti Opatiji. Ko je odprl okence, mu je namreč, z malo pretiravanja, ob odprtih ustih čeljust padla skoraj do delovne mizice. »To je pa novi volkswagen, a? Kako se že imenuje?« nas je ogovoril, pri čemer je vzel evre in vračal kune, ne da bi sploh pogledal, koliko. Med nadaljnjim poizvedovanjem nam jih je tako vrnil (bistveno) preveč, zato smo mu jih nekaj dali nazaj, a tudi to ga ni kaj bistveno streznilo, saj je še naprej deloval kot hipnotiziran, kot bi se zaljubil na prvi pogled.

Da, oblika arteona je nesporno zadetek v polno, kot je tudi avto v skoraj vseh drugih pogledih, zato nad reakcijo omenjenega gospoda niti nismo bili presenečeni. In če je slednjemu čeljust padla dol že ob pogledu na avto, se lahko samo vprašamo, kaj bi šele bilo, če bi ga tudi zapeljal po cestah. Pri tem je naša čeljust ostala na mestu, se nam je pa med vožnjo večkrat na obraz narisal širok nasmeh. Njegov 2-litrski dizelski motor z 240 konji (176 kilovati) je v kombinaciji s pregovorno odličnim 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom DSG ponujal toliko užitkov, da se vožnje ob perfektni legi na cesti nikakor nismo nasitili, ob tem pa se je na dolgih avtocestnih odsekih izkazal za zelo udobnega. Do nemških, na katerih bi ga lahko pognali tudi do najvišje hitrosti 245 km/h, sicer nismo »prilezli«, smo pa tudi pri nižjih hitrostih uživali ob odzivnosti pogonskega sklopa (mimogrede: z mesta do stotice pospeši v 6,5 sekunde), pa tudi ob brezhibnem delovanju aktivnega tempomata. In še poraba je bila pri kombinirani vožnji zelo zmerna – 6,8 litra dizla na 100 kilometrov.

Ker smo omenili udobje, moramo dodati, da arteon tega veliko ponuja tudi za potnike, kar je navsezadnje ob 486 centimetrih dolžine in medosni razdalji 283 centimetrov tudi pričakovati. Tako ta kupejevska limuzina postane tudi povsem primeren avto za tiste, ki jim v prvi vrsti ni namenjen, to pa so družine. Navsezadnje za to poskrbi tudi zelo velik prtljažni prostor, katerega prostornina že v osnovi znaša zajetnih 653 litrov, za nameček pa je zaradi velikih zadnjih vrat (dvigne se tudi zadnja šipa) tudi odlično dostopen. Kar zadeva notranjost, je treba pohvaliti tudi digitalne merilnike za volanom, ki omogočajo prikaz številnih informacij, enostavno upravljanje vseh funkcij in izredno hitro povezavo s pametnimi telefoni. No, obregniti se moramo ob slabo izdelavo senčnika strešnega okna, ki ga je bilo izjemno težko odpreti in zapreti, saj se je stalno zatikal.

Skratka, testni arteon je praktično popoln avtomobil, s katerim bi testno vožnjo toplo priporočili tudi vsem tistim, ki se odločajo za nakup večjih športnih terencev, seveda pod pogojem, da jih uporabljajo zgolj na cestah (in takšnih je večina). Čeprav se v njem sedi nižje, so tako vozne lastnosti kot udobje med vožnjo pri arteonu na povsem drugi, precej višji ravni. Res pa je, da testni primerek s slabimi 49.000 evri ni poceni, a hkrati ponuja vrhunski motor in popolno opremo, pri kateri ne manjka dobesedno nič.