V Mestnem gledališču ljubljanskem bodo v sezono vstopili s prvo slovensko uprizoritvijo muzikala RentJonathana Larsona v prevodu Milana Dekleve in režiji Stanislava Moše. Zdi se, da predstava vsaj v zasnovi stavi na nekatere glavne adute tega gledališča v minulih letih. Denimo z izbiro žanra – muzikali, večinoma so bili vsi po vrsti uspešnice, so v MGL repertoarna stalnica zadnjega desetletja. Ali z izbiro režiserja: češki režiser Moša je pač prekaljeni mojster glasbenega gledališča in navsezadnje tudi ta, ki je s postavitvami, kot so bile Kabaret, Goslač na strehi in Sugar, sploh začel »dobo muzikala« v ljubljanski hiši. Pa z izbiro preverjene predloge: po nekaj sezonah, ko so priložnost dobivale izvirne glasbeno-gledališke partiture slovenskih avtorjev, je Rent znova postavitev slovite broadwayske uspešnice, ovenčane tudi s Pulitzerjevo nagrado za dramatiko in več nagradami tony – med drugim tistimi za najboljši muzikal, libreto in izvirno glasbo, ki jih je avtor Renta Jonathan Larson prejel posthumno; umrl je prav na dan pred krstno uprizoritvijo na off-Broadwayu januarja 1996.

Broadwajska uspešnica

Rent se je zaradi uspeha pri občinstvu in kritiki kmalu preselil na uradni Broadway in se na programu obdržal kar dvanajst let, leta 2005 pa so po muzikalu, ki si je med delom občinstva ustvaril kultni status, posneli tudi film.

Gre za zgodbo o skupini mladih, revnih, a razposajenih in svojim ustvarjalnim načelom predanih umetnikov, ki se ob koncu 80. let prejšnjega stoletja trudijo preživeti (in uspeti) v brbotajoči newyorški četrti East Village. Larson si je muzikal zamislil kot nekakšno posodobljeno različico slavne Puccinijeve opere La Bohème, vendar je njeno izhodišče preoblikoval in priredil, vanj pa vnesel tudi več avtobiografskih motivov: bohemsko življenje se tako v Rentu prepleta s širitvijo virusa HIV v umetniških newyorških krogih, med različnimi tematikami, ki se jih loteva delo, pa so tudi brezdomstvo, bolezen, homoseksualnost, subkulture, odvisnost od mamil in umiranje. Kljub različnim zagatam, ki zaznamujejo življenja junakov, je končno sporočilo muzikala optimistično: ljubezen nazadnje premaga vse ovire, najpomembnejši dan v življenju pa je – danes. Ni presenetljivo, da so Rent mnogi označevali kot muzikal Lasje za 90. leta; za generacijo X naj bi namreč pomenil nekaj podobnega, kot so Lasje ponujali tistim, ki so odraščali v 60. letih prejšnjega stoletja.

V predstavi igrajo Matic Lukšič, Filip Samobor, Viktorija Bencik Emeršič, Gregor Gruden, Ana Dolinar Horvat, Lena Hribar, Gaber K. Trseglav in drugi, nastopajoče pa bo v živo spremljala tudi petčlanska glasbena zasedba.