Frankfurtski avtomobilski salon je dolgo časa veljal za največjega, za letošnjega pa se zdi, da je to ostal le še po količini razstavnih površin. Pomembnih manjkajočih znamk je tokrat namreč preveč, ob tem so večino glavnih serijskih novosti proizvajalci že pred tem predstavili na ločenih dogodkih. A pestro in zanimivo je navzlic temu. Tiste avtomobile, ki so pripravljeni zapeljati na cesto, v sliki in besedi razvrščene po znamkah predstavljamo tokrat, čez 14 dni pa sledijo še koncepti.

AUDI: Četrto generacijo limuzine A8 so razkrili že pred časom, zato ponovimo le, da postavlja mejnike na področju (delno) avtonomne vožnje in da je v obeh karoserijskih različicah, običajni in podaljšani, precej zrasel – že v osnovni tako zdaj meri kar 5,17, v podaljšani 5,3 metra. Na nemškem trgu bo stal najmanj 90.600 evrov. Novost je tudi RS 4 avant, športni karavan, ki se lahko pohvali s 450 KM (331 kW) in pospeškom do stotice v 4,1 sekunde, še bolj brutalen pa je R8 V10 RWS, ki je prvi Audijev produkcijski model (pa čeprav ga bodo izdelali v omejeni seriji 999 primerkov) z zadnjim pogonom. Najvišja hitrost bo več kot 320 kilometrov na uro.

BENTLEY: Continental GT se predstavlja v obliki tretje generacije. Prekipeva od prestiža, v notranjosti je posebnost »rotirajoči zaslon«, ki se lahko obrača in kaže bodisi tri klasične analogne merilnike, bodisi ponudi velik 12,3-palčni zaslon, bodisi »ničesar« in se ta del zlije z okolico. Poganja ga 6-litrski motor s 635 KM (465 kW).

BMW: Tretja generacija športnega terenca X3 je od predhodnika daljša za 6 centimetrov in meri že 4,72 metra, prtljažnik pa je s 550 litri ostal enak. Oblikovno gre za evolucijo, na začetku prodaje jeseni bo sprva na voljo le s 4-kolesnim pogonom z dvema dizelskima motorjema s 190 ali 265 KM (140 ali 195 kW) in v najmočnejši različici X3 M40i z bencinarjem s 360 KM (265 kW). Začetna cena bo v Nemčiji okrog 44.000 evrov. Novost je tudi serija 6 GT, ki zamenjuje dosedanjo serijo 5 z enakim imenom. »Nova serija 6 GT ponuja unikatno kombinacijo luksuzne notranjosti in fleksibilne praktičnosti, vse skupaj zapakirano v elegantnem dizajnu. Ob tem ima športne vozne lastnosti in dodatno zaokroža našo ponudbo v segmentu za najzahtevnejše kupce,« je povedal član uprave BMW Ian Robertson. Serija 6 GT je od predhodnika s 5,09 metra daljša za 9 centimetrov, medtem ko praktičnost potrjuje 610-litrski osnovni prtljažnik. Notranjost je sicer podobna kot v novi seriji 5, ki se medtem predstavlja v strupeni različici M5, katerega 4,4-litrski biturbo V8-motor premore okroglih 600 KM (441 kW) in do hitrosti 100 kilometrov na uro pospeši v 3,4, do 200 kilometrov na uro pa v 11,1 sekunde.

CITROËN: Francozi so naslednji, ki umikajo enega od svojih enoprostorcev in ga zamenjuje s športnoterenskim križancem. Naslednik C3 picassa sliši na ime C3 aircross. »Naš novi adut ponuja najboljšo kombinacijo – zunanji videz športnega terenca namreč združi s praktičnostjo enoprostorca v notranjosti,« je povedal projektni vodja Etienne Menant. Za 4,15 metra dolg avto ponuja precej velik prtljažnik, ki pogoltne med 410 in 520 litri prtljage, na začetku prodaje pa bo na voljo s po moči tremi različnimi bencinskimi motorji (82, 110 in 130 KM oziroma 62, 83 in 98 kW) in dvema dizelskima (100 in 120 KM/75 in 90 kW).

DACIA: Glavni znamkin adut duster se predstavlja v obliki druge generacije. »Novi duster ima še izrazitejši značaj športnega terenca. Prenovljena notranjost je podrejena udobju, kakovosti in ergonomiji. Nova je oprema, na primer sistem kamere z več pogledi, ki olajša vožnjo po terenu. Ostaja cenovno dosegljiv, zato bo nadaljeval zgodbo o uspehu,« je povedal Francois Mariotte, komercialni direktor Dacie. Ob tem dodajmo, da v dolžino še naprej meri 4,3 metra, prtljažnik pa pogoltne 445 (z dvokolesnim) ali 376 litrov (s 4-kolesnim). Novi duster bo na voljo s po dvema bencinskima (atmosferski s 115 KM/85 kW in turbo s 125 KM/92 kW) in dizelskima motorjema (90 ali 110 KM/66 ali 81 kW).

FERRARI: Naslednik modela california nosi ime portofino, gre pa za atraktivnega 4,59 metra dolgega kabrioleta s trdo streho in postavitvijo sedežev 2 + 2, katerega motor premore okroglih 600 KM (441 kW), ki zadostujejo za pospešek do 100 km/h v 3,5 sekunde.

FORD: Prenovo je doživel mali športni terenec ecosport, ki je prvič na voljo s 4-kolesnim pogonom in novim 1,5-litrskim dizelskim motorjem s 125 KM (92 kW), v spremenjeni notranjosti pa je sredinski 8-palčni zaslon na dotik. Prenovljen je tudi mišičasti mustang.

HONDA: Kar se serijskih novosti tiče, je pri Japoncih precej mirno – prvič se v Evropi tako predstavlja le oblikovno prenovljeni jazz, ki bo na voljo tudi z novim bencinskim motorjem s 130 KM (96 kW), z marcem 2018 pa so napovedali še novi dizelski motor za civica (1,6-litrski s 120 KM / 88 kW).

HYUNDAI: Družina modelov i30 bo bogatejša še za petvratno limuzino i30 fastback in športno različico i30 N. Prva je kupejevska limuzina. »Gre za unikaten pristop k avtomobilom v kompaktnem segmentu, za avto, ki bo spremenil pravila igre. Smo prva volumenska znamka, ki v segment vstopa s sofisticiranim stilskim avtom, ki združuje duh športnega avtomobila z udobjem luksuznega sedana,« je povedal vodja oblikovanja v Hyundaijevem evropskem centru Thomas Bürkle. S 4,45 metra dolžine je fastback za dobrih 11 centimetrov daljši od kombilimuzine, po kateri so povzete tudi voznikov delovni prostor in vse tehnologije ter motorji. i30 N je najnovejši tekmec avtomobilov, kot so golf GTI, leon cupra ali focus ST, njegov 2-litrski turbobencinar pa premore 250 KM (184 kW) ali 275 KM (202 kW), s katerim avto do stotice pospeši v 6,2 sekunde.

JAGUAR: Potem ko so ga izbrancem že pokazali julija v Londonu, je zdaj tudi širši javnosti prvič na ogled športni terenec E-pace, tekmec audija Q3, BMW X1 in mercedesa GLA. 4,39 metra dolg avto ima prostornino prtljažnika 557 litrov, oblikovno pa spominja na večjega brata F-pace. Bencinska motorja bosta imela 249 ali 300 KM (183 ali 221 kW), dizelski pa 150, 180 ali 240 KM (110, 132 ali 176 kW). Nemške cene se bodo začele pri 34.950 evrih.

29