Tako kot nekatera druga slovenska mesta je tudi Kranj letos pomladi uvedel sistem izposoje koles na nekaj točkah v mestnem jedru in zunaj njega. Naložba je stala okoli 90.000 evrov, Kranjčanke in Kranjčani pa so dobesedno razgrabili 450 uporabniških kartic, ki stanejo 10 evrov in omogočajo izposojo koles na šestih postajališčih.

Vodja urada za gospodarske javne službe pri kranjski občini Miha Juvan je povedal, da je bil odziv odličen in bodo morali povečati število mest za izposojo, kot tudi število koles, da bi lahko vključili okoli 1000 uporabnikov. »Dosegli smo že predvideno število uporabnikov, za izposojo imamo na razpolago le 30 koles in 6 postaj zanje. Poudariti je treba, da smo zabeležili že skoraj 5400 izposoj,« je povedal Juvan.

Žal pa ima kranjski sistem izposoje koles »mrtev rokav«, saj ne povezuje železniške postaje s središčem mesta. V Kranju je ta nekoliko oddaljena od osrednjega mestnega jedra in leži pod klancem, kar je za marsikoga lahko dodatna težava. Ko smo obiskali sicer precej zastarelo osrednjo postajo, smo ugotovili, da tja pride ogromno potnikov (zlasti mladih) s kolesi, kolesarnica je bila kljub poletnemu času skoraj polna. Na kranjski občini načrtujejo vključitev železniške postaje v sistem izposoje koles, pri tem pa želijo ponuditi tudi kolesa z električnim pogonom. Kolesarjenje v klanec s postaje bi bilo za mnoge lahko namreč prenaporno.

Čeprav bo kmalu na treh izposojevališčih zasebno podjetje tudi v Kranju po zgledu Ljubljane in drugih mest omogočalo izposojo ekološko ustreznih električnih vozil, pa za zdaj izposoje še niso predvideli pri železniški postaji, ki je sicer zaradi rasti števila potnikov postala zelo prometna. Izposoja električnih vozil je sicer za župana Boštjana Trilarja novost, ki koristi tako okolju kot ljudem. Sistem bo v naslednjih tednih doživel poskusno obdobje, nato pa bo po telefonu mogoče rezervirati in najeti sodobna električna vozila.

Omeniti velja še, da je Kranj s kolesarskimi potmi povezan s Škofjo Loko, načrtujejo pa je tudi kolesarsko stezo do Šenčurja, kar širi kolesarsko mrežo v sicer – po športni tradiciji kluba Sava – kolesarskem mestu.