Skupina 15 študentov iz petih držav je v sklopu poletne šole EDIT (Education for innovative thinkers), ki jo organizira družba Comtrade, zasnovala aplikacijo za pametne telefone, ki naj bi pomagala izboljšati sistem izposoje mestnih koles Bicikelj. Študenti so v dveh tednih poletne šole razvili aplikacijo, ki bi z uporabnim sistemom nagrajevanja uporabnikov in medsebojnim tekmovanjem pomagala uravnavati porazdelitev mestnih koles.

Nagrade za pametno parkiranje

Problem neenakomerne razporeditve mestnih koles trenutno odpravljajo uslužbenci družbe Europlakat, ki ima občinsko koncesijo za upravljanje sistema Bicikelj. Uslužbenci z dvema kombijema premikajo kolesa glede na podatke, katera postajališča in ob kateri uri so bolj zasedena in katera manj. To počnejo tako, da na preobremenjenih postajališčih kolesa naložijo na kombi in jih odpeljejo na postajališča, kjer pričakujejo, da jih bodo uporabniki potrebovali.

Študenti so ocenili, da takšen način razporejanja mestnih koles stroškovno in ekološko ni optimalen, je povedala ena od udeleženk poletne šole Nina Simić.

Aplikacija, ki jo bodo študenti še naprej razvijali in tudi tržili, bi z različnimi nagradami spodbujala uporabnike, naj pri uporabi mestni koles zbirajo točke in posredno za skupnost naredijo nekaj koristnega, in sicer tako, da mestna kolesa parkirajo na postajališčih, kjer bo veliko prostih mest. »Ko bo uporabnik vklopil našo aplikacijo, se mu bo pokazal zemljevid Ljubljane, na katerem bodo z različnimi barvami označena postajališča sistema Bicikelj. Z zeleno barvo bodo recimo označena postajališča, kjer je veliko prostih mest za parkiranje, z rdečo pa tista, ki so bolj zasedena. Aplikacija bo nato uporabniku pokazala, koliko točk bo dobil, če bo kolo parkiral na bolj ali manj zasedenem postajališču. Več točk bo dobil na postajališču, ki je bolj prazno,« je pojasnila Simićeva.

Tisti uporabniki, ki bi v enem tednu nabrali največ točk, bi si prek aplikacije prislužili manjšo nagrado, kot je brezplačna kava ali sladica. Tisti, ki bi v mesecu nabrali največ točk, pa bi si prislužili večjo nagrado. »Razmišljali smo recimo o sto ali dvesto evrov vrednem bonu za naročnino v sistemu deljenja avtomobilov (tako imenovani car sharing), ker želimo tudi z nagradami spodbujati trajnostno naravnane oblike mobilnosti,« je pojasnila Simićeva. Dodala je, da so si zamislili tudi naključne nagrade, ki bi si jih lahko prislužil vsak uporabnik, ne glede na to, ali tekmuje ali ne.

Tudi izračun porabljenih kalorij

Simićeva je dodala, da bo aplikacija za vsako postajališče posebej uporabniku zelo natančno napovedala, kaj se bo tam dogajalo naslednji dve uri, in sicer po petnajstminutnih intervalih. »Posodabljala se bo vsak trenutek, da bodo uporabniki imeli aktualne in natančne podatke, ki jim lahko zaupajo,« je pojasnila Simićeva. Aplikacija bi beležila še, koliko kilometrov in koliko ur so uporabniki prekolesarili z ljubljanskimi mestnimi kolesi, uporabnikom pa bi izračunala tudi, koliko kalorij so porabili s kolesarjenjem na mestnih kolesih.